Wachtstand - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Wachtstand - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Wachtstand

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

27 December 2019 | Spanje, Salamanca

27 dec
Salamanca
Pépé is een voortvarende en leuke Spanjaard. Hij loopt voortdurend camino’s , en heeft de nodige ervaring als hospitalereo.
We bespreken het donativo probleem . Blijkbaar is dit toch een thema waar men het niet over eens is . Men wil de gastvrijheid voor pelgrims behouden echter de ervaring leert dat veel van de huidige pelgrims, die geld hebben , er misbruik van maken , en niets of te weinig betalen .De herberg waar ik ben is van de gemeente. Zij betalen o.a. de energiekosten en het prachtige gebouw.
Pepe heeft ook last van Anai de strenge Spaanse leidster van de albuerges. Hij geeft mij de tip om kontakt op te nemen met de club van Portugal. Daar heeft hij goede ervaringen mee.
Na ons gezamenlijk ontbijt gaat
Pépé aan de wandel . Ik zou ook wel weer willen .Het is koud en mistig. Ik maar weer hopen dat er pelgrims komen vandaag .
Na het eten wandel ik een heel eind langs de rivier . Het is koud ; zeker 10 graden kouder als gisteren . Net boven het vriespunt. De wolken zijn te dik vandaag , zodat de zon geen kans krijgt.
De wandeling is de moeite waard , een mooi pad , waar veel hardgelopen en gewandeld wordt . Als ik de hardlopers zie merk ik dat ik dat begin te missen . Heb daar weer veel zin in .In de stad drink ik nog een wijn en dan vanaf 4 uur weer in de wachtstand . Vind ik niet meer leuk .
Tegen de tijd dat het donker wordt ben ik het echt beu . En zoek ik nog een uitje op. Dat wordt het museum voor moderne kunst ; Domus Artum ,dat is tot 8 uur open .Het museum ligt buiten de stad en Google Maps doet moeilijk. Als ik aankom heb ik nog maar een half uur , voor sluitingstijd. Dat is te weinig Er is zoveel te zien o.a. moderne schilderwerken , beelden ,films over diverse thema’s. Ik krijg er weer goede zin van . Als ik de kans heb ,ga ik morgen nog een keer terug . Zo’n museum moet je toch echt op je gemak kunnen bekijken . In de stad, op het Plaza major, is het druk . Er is een kerstlichtshow en muziek . Mensen slenteren rond , met dikke winterkleding ; het is vies nattig koud .
Voor mij is de lol er snel van af en ik ga terug naar de herberg . Ik luister nog even naar de top 2000.

  • 27 December 2019 - 22:35

    Ad:

    Het is net als de camino, soms een tegenslag maar de mooie momenten overheersen. Morgen lekker naar het museum gaan, ook iets voor jezelf gaan doen. Zo nu genoeg gepreekt, over een paar maanden wandel ik ook door Salamanca. Afgelopen zomervakantie ben ik er ook al geweest, we stonden toen op een camping op fietsafstand van Salamanca. Prachtige stad!!

  • 27 December 2019 - 23:45

    Annelies:

    Hoi hoi, wat leuk om je te volgen. Elke dag lees ik wat je geschreven hebt. En dat gedoe met je huizen.,,..hahhah. Wat ik begrijp ga je dus na 1 januari weer lopen. .... heerlijk weer. Ook hier top 2000... op de tv ...24/7 aan. ..leuke fsluiting van het jaar.

  • 28 December 2019 - 00:10

    Herman :

    Doe de hartelijke groeten aan Pépé!!

  • 28 December 2019 - 16:41

    Wil:

    Tijd om weer in actie te komen Dorrie. Ik merk dat je je gaat vervelen. Niks voor jou om af te wachten. Gelukkig is er genoeg te zien. Geniet er van voordat je weer je loopschoenen aantrekt ondanks het minder mooie weer. We lopen een beetje parallel, hier vriest het de ok
    Ende nachten een paar graden maar overdag wel een (waterig) zonnetje. Ook in de ruststand deze dagen tussen Kerst en Nieuwjaar. Van mij mag het 2020 worden ! Groetjes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 117932

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: