Een dure herberg - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Een dure herberg - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Een dure herberg

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

11 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

11januari
26 km
Requejo

Een goede nachtrust doet wonderen . Deze herberg is vrij nieuw . Het matras was niet doorgelegen en er was een heerlijk dekbed i.p.v. zware, stinkende wollen dekens. Ik snap dat men in Nederland in de 60tiger jaren is overgestapt van die AaBee dekens naar dekbedden.
Ook realiseerde ik me vannacht , toen ik allemaal rare geluiden hoorde, dat ik wel kan balen van Hun ; maar het alternatief is alleen .De herbergen van de afgelopen dagen liggen afgezonderd, en je kunt ze vaak niet afsluiten. Dan is het toch fijner om niet alleen te zijn .
Vandaag begin ik met frisse moed aan een mooie dag . De volle maan maakt plaats voor de zon .
Als cadeau voor de zaterdagochtend springt er een hele kudde herten voor mij het bospad over . Ik ben er erg van onder de indruk .
Het pad loopt door het bos en is glibberig door het ijs, maar zo mooi . Ik kom de dip van gisteren te boven .
Bij Zen leer ik om meer in hier en nu te zijn . En nu is het helemaal oké en voel ik me weer dankbaar dat ik kan doen wat ik doe.
De regen die er misschien aankomt , zie ik dan wel weer!
Het blijft een mooie dag . De route is afwisselend . Veel bossen ; en geregeld dorpjes met vele bouwvallen . Ik vraag me steeds af van wie die zijn . Van particulieren of van de gemeente? Kom daar maar eens achter.
Rond 4 uur ben ik op de plaats van bestemming Requejo. Weer is de herberg zo’n koud en donker hok . Ik heb hier geen zin in en ga verder in het dorp kijken . Ik kom bij een particulier hostel, met een aardige mevrouw. Hier betaal ik dan maar een paar euro’s meer voor . Schone lakens ,een echte handdoek en een normale verwarming . Ook is er een balkonnetje in de zon , waar het om 5 uur nog steeds goed toeven is . Er is een ruimte om te zitten , die ook gewoon lekker warm is . Ik ben helemaal happy met mijn keuze.
Soms is het ook goed om iets vriendelijker voor mijzelf te zijn .
Het bevestigt mijn idee dat er op deze route geen gezellige herbergen zijn . Hier moet toch iets meer van te maken zijn .
Ik laat Hun weten dat ik op deze plek heb ingecheckt . En ja hoor hij komt er ook aan . Ik had niet anders verwacht, en heb er nu vrede mee dat hij me volgt .
In het restaurant weet ik af te dingen dat we om 8 uur kunnen eten . De tijd normaal is 8.30 uur . Daarna heerlijk slapen tussen de schone lakens.

  • 11 Januari 2020 - 22:54

    Jab:

    Nou Dorrie, met deze Hostelkeuze bevestig je dan dat je nog van jezelf houdt.
    Dat is maar goed ook, want soms lijkt het of ook je maar voor een dubbeltje op de,,,,,, en je verdient beter !
    Een / de juiste keuze en voor straks lekker slapen onder dat fijne dekbed,.....

  • 12 Januari 2020 - 09:56

    Wil:

    Goed zo Dorrie, that's the spirit, kleine dip en doorgaan. Zelfs blij met Hun. De minst verwachte voordelen liggen bij de minst verwachte mensen. Verwen jezelf maar eens lekker en slaap lekker onder dat fijne dekbedden !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: