Regendag 1 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Regendag 1 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Regendag 1

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

14 januari
Laza
34 km
In de ochtend goedgemutst vertrokken . De schoenen zijn droog en de knie voel ik wel , maar valt mee.
Het weer is totaal omgedraaid. Het is erg mistig , zeker naarmate ik steeds meer stijg .
De eerste 10 km zijn gevaarlijk. Ik loop langs de weg . Ik zie geen hand voor ogen . Ik moet goed luisteren of er auto’s aankomen.
Ik voel of ik een berg opga , ik zie het niet . Ik vind het jammer van het uitzicht dat ik nu mis .
Ook staat er een nare koude wind . De komende 4 dagen is er regen voorspeld. Dit is dag nr 1 . Het is nattig , het miezert een beetje; maar is goed te hebben . Ik voel al vrij snel , ondanks de slechte omstandigheden dat ik voor de 34 km ga.
In het dorp op de helft ; kom ik Manuel in de bar tegen . Hij wist al dat hij voor de 34 km gaat . Hij heeft nog maar een paar dagen ombrengen lopen .Hij moet daarna weer werken .
Na de middag klaart het weer wat op en het uitzicht is overweldigend; ik loop zo ontzettend hoog in de bergen. De regen blijft uit , op een beetje miezeren na.
Om 5 uur kom ik aan in Laza. Ik vind het dan ook wel genoeg ; het waren veel kilometers vandaag .Ik moet de sleutel ophalen bij de politie. Ook deze politieman is zo aardig om dekens te komen brengen. Manuel arriveert snel na mij . Hun stuurt een app dat hij om 17.00 uur ontdekte dat hij verkeerd is gelopen . Heel vervelend voor hem . Nu loopt hij 2 dagen achter mij . Vind ik wel prima , heb vanochtend ook al afscheid van hem genomen .
De herberg is top , modern , goede douches en mooie ruimtes . Het geheel is goed verwarmd .
Voor vanavond vind ik eten in de plaatselijke bar wel weer lekker . Manuel is het daar mee eens . We vinden dat we dat wel verdiend hebben na deze dag .
Onder het eten vertelt Manuel het nodige over problemen in Spanje; o.a. te weinig toekomstperspectief voor jongeren . En over zijn eigen toekomstplannen in Australië. Hij is niet gelukkig met zijn huidige situatie en hij vertrekt samen met zijn vriendin. Hij weet niet of hij daar blijft of terugkeert naar Spanje.
Hij is geïnteresseerd in mijn leven en dat van mijn kinderen.
Kortom een leuke avond.
Als we naar de herberg lopen regent het keihard. Wat gaat regendag 2 morgen brengen ?

• 14 Januari 2020 - 22:38

Ad:

Prachtige verhalen van je, ondanks de tegenslagen van koude herbergen, gladde paden, slecht weer en minder leuk gezelschap. Ik wens je nog heel veel plezier.

• 14 Januari 2020 - 23:12

Addy:

Alweer heel knap gedaan Dorrie! je draait je hand niet meer om voor 34 km! Welja!
    Kortom: Bravo!