4 dec Lekkerkerk 11 km ( 90) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 4 dec Lekkerkerk 11 km ( 90) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

4 dec Lekkerkerk 11 km ( 90)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

04 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Vandaag een byzondere dag , waar ik van baal. N.a.v mijn oogoperatie moet ik vandaag op controle komen . Dat betekent dus mogelijk ( te) weinig wandelen . Ik kom langzamerhand in de mood , dat ik het heerlijk vind om iedere dag op pad te kunnen . Heel lief is het van Jan en Lara , dar ze mij komen halen en ook weer terugbrengen naar de route. Mogelijk dat Lara ook 1 of 2 dagen meeloopt. De overnachting is perfect en om half 9 wordt mijn ontbijt geserveerd. Hoe luxe kun je het hebben!
Om half 10 staan Lara en Jan voor de deur , En in vliegende vaart rijdt Jan naar Boxtel , waar we mooi op tijd aankomen . In het ziekenhuis hebben ze tijd genoeg en duurt het lang . Het is niet goed met oog , de oogdruk is te hoog . De dokter wil mij maandag terug laten komen . Een andere optie is andere druppels en dan een week later. Hier kies ik voor omdat ik dan in de buurt van Den Bosch ben . Dan de druppels die hebben ze uiteindelijk bij een apotheek in een dorp onderweg . He he opluchting , nu kan ik weer verder. Jan zet ons af bij oud Alblas en Lara en ik gaan samen op pad . Heel luxe heb ik een hotel in Lekkerkerk geboekt.
We lopen relaxed, het weer is aangenaam... en de weg valt niet tegen , we lopen veel op fietspaden , waar schoolkinderen fietsen . Bij Lekkerkerk is een fiets/ voetgangerspontje. Gelukkig vaart het , blijkbaar zijn er ook pontjes die in de winter stil liggen . Het hotel ziet er prima uit , helaas is het zwembad een buitenbad .
Wij verheugen ons enorm op het diner, weer eens uit eten . Dit valt enorm tegen ..het begint met de erwtensoep die te koud is en niet zelfgemaakt . Lara zegt tegen de ober dat de soep te koud is .Zijn reactie is ; ik geef het door . Daarna bestellen we ; de specialiteit van het huis, vooral vegetarisch.Echt onvoorstelbaar een borrelplank met tomaatjes, komkommer , bleekselderij , radijsjes en 4 mini loempiaatjes, dit a 14.50. De frietjes die we erbij bestellen zien we helemaal niet .De obers zijn onvriendelijk op het onbeschofte af .
We vragen ons af of het door de opmerking van Lara komt of dat het hier de trend is.
Maar ik vind het echt schandalig , dat een restaurant dat open mag , er zo’n rommeltje van maakt . De echte restaurants staan te springen om open te mogen .
Wij maken er maar een lolletje van .
De rest van de avond liggen we lekker op bed voor de tv.

  • 04 December 2020 - 22:53

    Janina:

    Sterkte met je ogen, en wat gezellig dat er iemand met je meeloopt. Succes verder voor onderweg.

  • 05 December 2020 - 12:44

    Willem Klok:

    Hallo Dorrie
    Als ik zo jouw verslagen lees dan kun je van jouw wandelingen nog goed genieten.
    Alleen jammer dat je terug moest voor je ogen. Zorg er wel goed voor want die ogen zijn wel erg belangrijk. We volgen jou en wensen je veel wandel en logeer plezier.
    Je merkt wel dat in Nederland ook de hoffelijkheid niet overal oké is.
    Geniet
    Willem en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 117355

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: