3 dec Bergambacht 13.5 km (88,5km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 3 dec Bergambacht 13.5 km (88,5km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

3 dec Bergambacht 13.5 km (88,5km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Wat heb ik heerlijk 10 uur geslapen , van 9 tot 7. Helemaal verfrist sta ik op en mag weer aanzitten bij het ontbijt.
De gastmevrouw bakt voor mij pancakes, een echte verwennerij.
We hebben aan de ontbijt tafel een goed gesprek. Haar man overleed 2 jaar geleden , zij wandelden veel samen . Nu fietst zij geregeld, maar het alleen wandelen vindt ze nog confronterend. Ik geloof dat ik haar over de streep heb geholpen .
De route vandaag is kort . Dit komt omdat het lastig is om overnachtingen te vinden.Ik wijk nu wat van de route af. Heel erg vind ik het niet , het is een gure dag en vanmiddag gaat het regenen.Ik loop naar Schoonhoven
, een mooi plaatsje, vooral bekend vanwege het zilver. Hier loop ik wat rond, maar veel te beleven is er niet . Bij de gratie Gods mag ik in de bieb naar het toilet .
De looproute is niet byzonder vandaag , na Schoonhoven loop ik langs de provinciale weg .Al om 1 uur ben ik op mijn nieuwe adres . Ik word verwelkomd door een jonge vrouw. Dit verwacht ik niet . De “ vrienden van de fiets “ zijn tot nu toe ouderen . Dit adres is weer een mooi huis aan een prachtig straatje , in het mooie dorp Ammerstol (Bergambacht) .Binnen no time hoor ik her levensverhaal., van haar.Even later komt ook haar man naar beneden , hij werkt thuis , en ook hij is heel open . Zij hebben 2 kinderen en ze zijn het huis naar hun eigen smaak aan het opknappen . Ze zijn enthousiast, creatief en handig . Naast het huis hebben ze een prachtig huisje ingericht als bnb. Ook hebben ze dit zelf opgeknapt.Alles inbegrepen, koken , douche, toilet , slaapkamer, zo heb ik het onderweg het liefste.
Ik ga in de middag boodschappen doen en merk dan dat het dorp aan de Lek ligt, mooi.Het is inmiddels zo nat en koud dat ik de verdere sightseeing voor gezien houd.
Blij ben ik met mijn huisje . Ik vermaak me met tv kijken , breien en tussendoor wat eten ...

  • 03 December 2020 - 20:22

    Dharmo:

    Fijn dat je vandaag zo'n goede overnachtingsplek hebt. Het was vandaag zo'n koude, donkere en druilerige dag. Het leek wel of het niet licht werd. Ik moest vaak aan je denken. Het leek me ellendig om in die omstandigheden gedwongen buiten rond te hangen. Geniet maar lekker van al die warmte die je onderweg ontmoet. Knap hoe je erop vertrouwt dat je steeds weer een goede plek zult treffen. Liefs Dharmo

  • 03 December 2020 - 21:58

    Gon:

    Ha Dorrie, ik heb de dagen even ingehaald en ben weer bij. Super van jou om in Nederland te gaan wandelen. Andere koek dan Spanje he.
    Het zal af en toe wel guur en koud zijn maar een warme bak koffie bij een tankstation doet dus weer wonderen.
    Heel leuk om je weer te volgen, inspirerend.

  • 03 December 2020 - 22:28

    Addy Goudsmits:

    Alweer succes morgen in de motregen! Ach ja Nederland......hartstikke mooi maar het seizoen is iets minder! Fijne dag weer Dorrie!

  • 04 December 2020 - 07:55

    Jab:

    Ondanks de kortere afstanden die je maakt tov de Spaanse, beleef je toch leuke momenten, ook met die Hollanders.
    De gastvrijheid is van een hoog niveau en de gesprekken hebben inhoud ! Ben benieuwd of je route nu nog over Den Bosch gaat lopen ? Vandaag heb je weer een droge dag, geniet ervan, goeie loop,...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 117892

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: