6 dec Vuren 20 km (105) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 6 dec Vuren 20 km (105) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

6 dec Vuren 20 km (105)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

06 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Ook dit keer hadden we een topplek, ondanks de douche. ( midden in de kamer)Een lekker warme nacht, en een geweldig ontbijt , waar we de hele dag mee vooruit kunnen . We genieten hier volop van , dat betekent dat we pas om 10 uur op pad zijn . Een heerlijke frisse winterochtend. Rijp op de velden en ijs op de sloten . Een mooie winterse wereld .
We hebben er allebei zin in . Lara krijgt ook weer echt de smaak te pakken . We lopen stevig door en pas na 2 uur zien we op een station een rustplek . Hier zitten we 5 minuten , en dan ontdekken we meteen dat we het hier vreselijk koud krijgen Dus weer snel lopen . Als we een tankstation zien worden we heel blij . Hier kunnen we warm worden , chocomelk tappen en naar het toilet. Steeds meer ga ik tankstations waarderen . De route is wisselend . We lopen door modderige weilanden , die het leukste zijn ,langs mooie huizen, maar ook delen langs de snel weg . Vooral Lara wordt hier chaggerijnig van . Lara wordt sowieso wat meer chaggerijnig omdat ze vermoeid raakt . Ik merk steeds meer dat naarmate ik meer dagen loop het steeds gemakkelijker gaat . De beginners pijntjes zijn verdwenen.
Het laatste stuk langs de Waal maakt veel goed . Het is mooi langs het water de zon gaat onder. Jan pikt Lara op net voor Vuren . Lara is heel blij met Jan , de auto en de warme zitting. Ik vond het heel gezellig met Lara.
Intussen krijg ik telefoontje van buurman Jan , dat bij mijn caravan het water er uit spuit .Een bevroren waterleiding . Dom van mij dat ik het water niet heb afgesloten.
Gelukkig heb ik een aardige buurman , hij sluit het water af om verdere drama’s te voorkomen .
Even na 4 uur arriveer ik op mijn overnachtingsadres. Ik heb weer mijn eigen plekje, en de mevrouw is aardig . Wij drinken samen een kopje thee. Ik begrijp dat ik morgen een stuk terug moet lopen om de Waal te kunnen oversteken . Dit vind ik absoluut geen straf .
Ik eet de bonenschotel, waar ik de hele dag mee heb gesjouwd. Ik dacht dat in deze Christelijke omgeving de winkels dicht zouden zijn. In Gorinchem zijn veel winkels gewoon open . De Christelijke zondag is hier ook al aan het verdwijnen .
Verder een relaxed avondje ...

  • 06 December 2020 - 19:38

    Ans:

    Fijn Dorrie dat het vandaag een mooie wandeldag is geweest ook gezellig zo met Lara erbij. Vanaf morgen weer alleen verder, maar uit ervaring weet ik dat dit ook weer fijn is.
    Ik hoop dat je van een goede nachtrust mag genieten en morgen weer warm gekleed op pad.
    Fijne avond voor nu. X

  • 06 December 2020 - 23:38

    Jab:

    Nou Dorrie, de eerste 100 kilometer zitten erop. In Gorinchem zit je zo'n 50 kilometer van Den Bosch / Rosmalen. E woonplaats kun je nog niet zien in de verte maar dat duurt niet zo lang meer. Ik neem aan dat je daar gaat aanleggen, daarmee ben je ook ongeveer op de helft.
    Tot nu toe heb je er al een mooie trip van gemaakt en ik denk dat dat alleen maar mooier kan worden met die "Limburgse Bergen", maar zover is het nog niet.
    Fijn dat je zo'n aardige buurman hebt.
    Ondertussen wens ik je een goeie trip en wellicht loopt jouw route door Den Bosch,......

  • 07 December 2020 - 09:16

    Peter:

    Hoi, dat loopt als gesmeerd , jouw nederlandse wandeltocht. Leuk dat je elke dag toch onderdad vindt, en dat niet alle winkels echt dicht zijn. Lijkt mij ook wel leuk, door Nederland wandelen. Straks zit kom je ook in een mooie rustige omgeving, denk ik, als je de randstad verder achterlaat..ok, maak er wat van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 117392

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: