7 december Giessen 20,5 km (125,5 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 7 december Giessen 20,5 km (125,5 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

7 december Giessen 20,5 km (125,5 km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

07 December 2020 | Nederland, Amsterdam

De gastmevrouw laat mij bijna niet gaan . Gisterenavond vroeg ze al of ik nog iets kwam drinken , maar daar had ik geen zin in , ook omdat ik moe was. Nu greep ze haar kans , om te vertellen ,bij het ontbijt . Natuurlijk veel ellende, man overleden , gehandicapte dochter, m.i, komt niemand ongeschonden uit het leven , ieder heeft zijn drama. Het gaat erom hoe je er mee omgaat.
Maar ze was ook zeker geïnteresseerd in mijn wandelervaringen , zeker toen ik over Spanje vertelde. Dit had zij nog als droom om een Camino te lopen . Haar observerende , lijkt het mij dat het bij een droom blijft.
Om kwart voor 10 ben ik op pad. Een grijze koude druilerige morgen . Niet heel lekker, zelfs erg vervelend. Eerst loop ik langs de Waal terug naar Gorinchem. Heel anders is mijn beleving als gisteren toen de zon begon onder te gaan . Nu vind ik het maar vooral heel veel water, grijs ,grauw en nat.
In Gorinchem ligt een mooie veerboot klaar naar Sleeuwijk. Het is er binnen warm en ik kan zitten . Daar ben ik aan toe en ik kom een beetje bij.
Ook vanaf Sleeuwijk is het mooi lopen , naar Woudrichem en Giessen . Het blijft echter regenen .Mijn overnachtingsadres zou in Giessen liggen . Ik loop maar op mijn Google Maps , maar snap er niet meer zoveel van .
Het ligt in the middle of nowhere en van de gastmevrouw begrijp ik dat het een ingewikkeld gebied is , waar meerdere gemeenten samenkomen . Het is een mooie boerderij met een échte bnb. De mevrouw vraagt of ik erwtensoep lust . Nou zo nat en zo koud ,dan is er niets lekkerder als erwtensoep. Ik voel gewoon mijn energie terugkomen . Na die energiestoot en nadat alles enigszins droog is , doe ik boodschappen. Daarvoor moet ik 4.4km naar Andel lopen.
. Zo loop ik vandaag toch nog heel wat kilometers. Het is nu droog en het gebied is mooi landelijk, en ik loop zonder rugzak , dus gelukkig toch nog fijn lopen in de middag.
Ik trakteer mezelf op lekkere hapjes, en lekkere wijn .Dat heb ik verdiend na zo’n natte dag .
Het overnachtingsadres is een professionele bnb, staat los van het huis , de broer van haar man heeft hier gewoond en is inmiddels overleden . Een mooie ruimte en hier geen verplichtingen voor social talk. Wel zo fijn .

  • 07 December 2020 - 22:23

    Janina:

    Je bent al lekker op weg, Dorrie, jammer van de regen, maar hopelijk komt er morgen een zonnetje bij! Succes.

  • 07 December 2020 - 23:00

    Jab:

    Ja Dorrie een en al platte land tot Drunen aan toe, of ga je lopen via Zaltbommel ? In het 2e geval kom ik je dan morgen misschien nog wel tegen, ik rijd rond de middag van Zaltbommel naar Werkendam en eind middag weet terug.
    De mensen zijn er denk ik wat meer gesloten, maar de verzorging lijkt mij hier heel goed,.... hopelijk morgen wat mooier weer, goeie loop,....

  • 07 December 2020 - 23:01

    Henk:

    Hoi Dorrie
    Hoe zuidelijker je komt hoe mooier de route
    Je komt al in de buurt van Den Bosch. Ik hoop dat je nog mooi weer krijgt.
    Laat even weten als je hier in de buurt bent.

  • 08 December 2020 - 08:21

    Ad:

    Wat leuk om je op deze manier te kunnen volgen. En ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 117923

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: