18 december Heeze 25 km (235 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 18 december Heeze 25 km (235 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

18 december Heeze 25 km (235 km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

18 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Omdat ik vandaag zoveel kilometers heb te gaan , ontbijt ik al om 8 uur en ruim voor 9 uur ben ik op pad.
Een zachte dag met een mooie zonsopgang.
Deze zon blijft mij de hele dag vergezellen. Soms is het gewoon warm . Ik voel me een bofkont.
Het eerste stuk loop ik vooral door gebieden met boerderijen , veel groene grasvelden . Er grazen koeien en schapen . Ik vraag me af of het normaal is in december, dat er nog zoveel beesten buiten zijn . Later kom ik in meer bosrijk gebied . Vooral dennenbomen , het ruikt naar camping.
Onderweg beslis ik om toch wat korter te lopen als de route. Ruim 30 km is toch wel veel van het goede. Ook had het gastgezin aangegeven dat zij echt om 4 uur wegmoeten .
Dit betekent dat ik ook door woonwijken loop . Ik vind die enorm saai . Al die gezinnen in ongeveer dezelfde huizen ; heel vrolijk word ik daar niet van . Gelukkig zijn de laatste 5 kilometers weer heel mooi over de Groote Heide .Op tijd ben ik bij de vrienden van de fiets . Ik ben blij dat ik er ben .Weer een prachtig huis met supergastvrije mensen . Leeftijdsgenoten met het hart op de tong . Typisch dat mensen zo snel hun hele levensverhaal blootleggen . Beiden hebben zij Corona gehad , maar goed hersteld. De supermarkt is 2 km , en de man brengt mij met de auto er naar toe De vrouw, Paula ,heeft lekkere soep gemaakt en hij zet voor mij de open haard aan . Omdat zij beiden erg druk zijn vind ik het niet zo erg dat zij weg moeten . Ik ben moe. Ik heb het hele ( supermooie) huis tot mijn beschikking. Ik kan het nu pas goed bekijken. Het is een compleet museum . De overleden man van Paula was kunstenaar . Overal hangen mooie schilderijen, foto’s en andere kunstvoorwerpen.
Ik heb een eigen afdeling boven , een slaapkamer ,een eigen badkamer,
met een bad . Hier mag ik gebruik van maken .
Dat doe ik natuurlijk graag.De rest van de avond geniet ik van de open haard en een zeer grote tv. , en op tijd het bed in .

• 18 December 2020 - 22:04

Henk:

Hoi Dorrie
    Fijn met dit weer te wandelen, en morgen een heel mooi stuk door de bossen en heidevelden
    Geniet verder van de wandeling
    Groetjes Henk

• 19 December 2020 - 19:03

Gon:

Ha Dorrie , wat is het iedere keer toch weer leuk om te lezen op welke plekken je terechtkomt voor de nacht en de diversiteit aan mensen die je ontmoet.
    Ik heb vandaag tijdens een wandeling aan je lopen denken.
    Ik liep door het sterrenbos, met zon en dacht dat jij nu ook in mooie natuur met mooi weer liep.
    Ik ben benieuwd waar je nu weer slaapt.