12 januari Arrien (Ommen) 20 km (. 542) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 12 januari Arrien (Ommen) 20 km (. 542) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

12 januari Arrien (Ommen) 20 km (. 542)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

12 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Het blijft een onrustige nacht . Mijn kamer is naast de badkamer , daar wordt en s’avonds laat en s’morgens heel vroeg gebruik van gemaakt . s’morgens bij het ontbijt zie ik niemand .
Ik ben blij als ik buiten ben . Een zachte morgen , en de zon komt op . Via een mooi pad loop ik Hardenberg uit . Helaas komen er steeds meer wolken en na eerst een tijdje wat miezeren gaat het hard regenen. Na even zoeken vind ik een plekje om te schuilen bij een recreatiepark. Daar zie ik tot mijn stomme verbazing, een bordje Hardenberg 1 km, ik heb dan anderhalf uur gelopen .Dit samen met de regen stemt mij niet vrolijk. Ik heb vast ergens een bordje gemist en omdat het Pieterpad ook van zuid naar noord wordt aangegeven heb ik de verkeerde pijlen gevolgd, en een rondje gelopen . Ik heb het op dat moment helemaal gehad met het Pieterpad. Ik toets mijn overnachtingsadres in en ga daar recht streeks naar toelopen . Dit betekent dat ik de mooie route door het Vechtdal mis , wat ik wel jammer vind.
Intussen klaart het weer op en komt de zon te voorschijn. Dit keer is het lunchen op een stoepje in de zon.
Het is even zoeken naar het overnachtingsadres , omdat het een huis betreft , dat helemaal achteraf ligt . Een ontzettend mooi , soort sprookjeshuisje.
De mensen zijn heel verbaasd als ze mij zien . Weten er niets van dat ik gebeld zou hebben . En bij mij begint dan ook een lichtje te branden dat ik dit adres alvast in mijn agenda had gezet. Maar hen helemaal niet heb gebeld . Ik vind mezelf ontzettend dom , maar de mensen reageren begripvol. Hun bijhuisje is bezet ; maar ze hebben nog wel een camper waar ik in kan slapen ... er zit een kachel in . Ik ben heel blij met hun aanbod ... wat een aardige mensen zijn er toch!
Ik word binnen neergezet met een pot thee met een groot stuk cake bij een heerlijke kachel , gemaakt van leem . Zo’n fijne warmte geeft die.Zij gaan gewoon hun gang . Emmy gaat koken en Leo is bezig met zijn postzegel verzameling. Hij spaart alleen postzegels met vogels . Hij is sowieso een grote liefhebber van vogels . Vertelt erventhousiast over . Het eten is verrukkelijk, helemaal verantwoord , groenten uit eigen tuin en een van mijn lievelingsrecepten ; linzen .Heel lekker na al die magnetron maaltijden .
Het is gezellig ; we praten over onze levens en uiteraard over de coronaperikelen . We kijken samen naar Rutten ... waar niemand blij van wordt. Na de afwas vertrek ik naar de camper, heel leuk om hier te slapen .
Niet een dag die heel soepeltjes verliep ,maar uiteindelijk tot een mooi einde komt.

  • 12 Januari 2021 - 22:20

    Henk:

    Hoi Dorrie
    Het gaat misschien niet altijd goed, maar als je in de camper kunt slapen kun je er misschien ook in rijden.

    Je volgende avontuur na het pieterpad.
    Groetjes Henk

  • 12 Januari 2021 - 22:28

    Jab:

    Een dag met verrassingen zou je kunnen zeggen, maar ook een dag die mooi uitpakt voor je.
    En daarmee kun je zeker vinden dat je met een mooie trip onderweg bent, zoals zeer velen in NL absoluut niet zouden bedenken.
    Dorrie, koesteren deze momenten en lekker doorgaan, van de kou buiten, al die gespreks- en ontmoetingsmomenten daarna toch weer warm wordt.
    Morgen staat er weer een mooie dag voor je klaar, goeie reis weer !

  • 13 Januari 2021 - 10:04

    Ien Van Zuuk:

    Hoi Dorrie, via Elly hoorde ik dat je het Pieterpad aan lopen was en ben toen toegevoegd aan jouw volgers. Ik heb zelf het Pieterpad voor de helft, tot Vorden, kunnen lopen in 2019 want kreeg toen last van mijn scheenbeen aan mijn goede been. En wilde natuurlijk nog wel de Nijmeegse lopen met Elly. Erg leuk om jouw verslagen te lezen! En zo herkenbaar voor mij als een verzopen kat en dan ook nog verkeerd lopen. Maar het komt toch altijd weer goed zoals gisteravond met een heerlijk plekje in een camper bij die lieve mensen. Geniet van de prachtige tocht in ons geweldig mooie land !! Lieve groet Ien

  • 13 Januari 2021 - 11:25

    Janina:

    Hoi Dorrie,
    Weer leuk om je verslagen te lezen. Zo verschillend als mensen kunnen zijn in de benadering van jou. je bent alweer een eind op weg, succes en hopelijk een zonnetje!
    Groetjes ook van Co, Janina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 117932

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: