13 januari Hellendoorn 22 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 13 januari Hellendoorn 22 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

13 januari Hellendoorn 22 km

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

13 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Wat heb ik goed geslapen vannacht . Steeds meer ga ik er in geloven dat de energie om je heen van mensen en van de omgeving invloed heeft op je slaap.
Het ontbijt is uiteraard top hier ; o.a.zelfgebakken brood en ei van de eigen kippen . Het huis van hen lijkt uit vervlogen tijden . Er staat bv een cassetterecorder, met bandjes en de tv is verborgen onder een deken .
Gezellig met Emmy gekletst . Zij komen wel eens in Den Bosch en ik heb hen gewezen op Fort Isabella, hoe mooi en gezellig het daar wordt.
Om 9 uur ben ik , vol goede energie aan de wandel . De zon breekt door de wolken heen . Het belooft een mooie dag te worden . Het is zelfs meer dan dat . De omgeving na Ommen is zo mooi . Veel bos en heide , met behoorlijke hoogteverschillen. En ik loop daar in de zon happy te zijn .Het bos ruikt heerlijk. Vanuit de info borden begrijp ik dat men heide uitbreidt, ten koste van bossen .Heide is belangrijk voor het milieu. Op de Archemer berg is het uitzicht grandioos . Wat een groot natuur gebied is dit . Nooit geweten dat Overijssel zo mooi is .
In de middag wordt het minder . Het regent een poos flink met een stevige wind . Toch deert het me niet , na zo’n ochtend kan ik dit hebben .Tegen de tijd dat ik op het overnachtingsadres aankom , ben ik al weer redelijk opgedroogd.
Dit keer krijg ik de zolder, die is ingericht als zit/slaapkamer. Met de mevrouw had ik afgesproken dat ik bij haar zou eten . Zij brengt het eten boven . Zij hanteert strenge Corona regels . Ik heb dus een rustige avond . De regen druppelt op het dak .Het is een fijn gevoel om hier lekker warm binnen te zitten

  • 13 Januari 2021 - 19:49

    Sjef Van Der Kallen:

    Hoi Dorrie,
    Wij lezen elke dag met plezier je verslag, ga zo door en houdt er de moed maar in !
    Regelmatig wandelen wij over Fort Isabella en het wordt een prima plek om te wonen.
    Bon Camino ook in Ollanda

  • 14 Januari 2021 - 08:48

    Jab:

    Dorrie, wat jij iedere dag ziet, ruikt, voelt de emoties met de mensen die jij treft, bij de "vrienden op de fiets" , waar jij overigens niet aan voldoet, want jij komt lopend aanzetten, is toch geweldig ! Dat allemaal in coronatijd, een tijd dat zoveel mensen ziek worden van eenzaamheid, moedeloosheid, uitzichtloosheid en niet meer weten hoe hun dag te besteden ! Daarom is het zo knap van jou om dit "project" zo mooi te hebben ingevuld !
    Zo kom jij zo schitterend de winter-en coronatijd door, met een boek vol belevenissen,.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 117935

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: