3 febr Swolgen 28 km (820) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 3 febr Swolgen 28 km (820) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

3 febr Swolgen 28 km (820)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 Februari 2021 | Nederland, Amsterdam

Alles is goed opgedroogd en deze ochtend vertrek ik bijtijds , na een goed ontbijt. Het is dan nog droog ; dat zijn dan ook de enige 5 minuten van vandaag die droog zijn . Na 5 minuten vallen er wat stiekeme druppeltjes maar heel snel worden die kleine druppels flinke spetters . Ik zie best op tegen deze dag , ik probeer er het beste van te maken en het Zengevoel vast te houden ; ‘het is wat het is’.
Dat lukt zeker in de ochtend goed . Het is gelukkig niet koud . Eerst door wat dorpjes en langs de spoorlijn ; dan kom ik bij het landgoed Geysteren. Dit is in normale omstandigheden prachtig ; echter met die regen fixeer ik me vooral op de bordjes; totdat ik me realiseer dat ik al langere tijd geen pijltjes meer heb gezien . Ik loop in dit gebied niet relaxed omdat er schotse hooglanders vrij rondlopen . Ik denk dat zij door de regen ook van slag zijn en in mijn fantasie zie ik zo’n hele kudde op mijn rode poncho afkomen . Zeker als ik dan ook nog mijn richting kwijt raak , vind ik het niet leuk meer , om in dit bos en heidegebied op mijn eentje in de regen te lopen .Ik loop terug naar mijn laatste pijl, die ik met moeite vind, alles lijkt op elkaar . Dan opnieuw pijlen zoeken ; het Pieterpad laat mij in de steek . Gelukkig heb ik Google Maps en tevens bereik . Door de regen kijk ik onnauwkeurig in het boekje en kom ik uit in Oostrum , waar ik helemaal niet moet zijn . Weer extra kilometers, waar ik vandaag helemaal geen zin in heb .
Langs de weg loop ik terug naar Wansum . Langs die weg valt mij de rotzooi op . Flesjes, blikjes en meer spul dat onze consumptiemaatschappij achter laat . Blijkbaar zijn er nog steeds zulke domme mensen die gewoon hun zooi uit het raam gooien. Omdat ik veel in de natuur ben realiseer ik me steeds meer hoe belangrijk het is om zorgvuldig met de natuur en met de aarde om te gaan . In de natuur voel ik geregeld mijn eigen kleinheid. Wij zijn hier op aarde ( even ) de gast. Het is een plicht om goed met de wereld om te gaan , voor de wereld, voor onszelf en vooral voor degenen die na ons komen . Mensen die het zelfs te veel moeite vinden om hun eigen rotzooi mee te nemen moeten hard beboet worden .
Ook hier is het hoogwater; ik loop over een drassig pad, en ineens is er zo’n klaphekje, waar ik doorheen moet . Er staat een diepe plas , waar het water tot over de enkels komt . Balen ... voeten waren al nat en nu soppen ze in de schoenen met nog 10 km te gaan .
Ik word hier niet blijer van ... maar gewoon doorlopen . Even lijkt het erop of de regen wat minder wordt . Maar dat is ijdele hoop. Als ik op de plek van bestemming aankom ben ik doornat , koud en moe . De overnachtingsplek is een verrassing ; een superschattig huisje op een camping . Leuk ingericht met alles erop en eraan . Een heerlijk plekje .
Hier kan ik echt bijkomen .De ontbijtspullen liggen al klaar in de ijskast. Omdat hier geen cv is , ( zo droogde ik de schoenen afgelopen nacht) maar vloerverwarming hoop ik dat mijn schoenen morgen droog zijn .
Als er morgen nog zo’n regendag zou zijn weet ik niet heel zeker wat ik zou doen .Maar morgen ziet er gelukkig een stuk beter uit.

  • 03 Februari 2021 - 21:28

    Minke Joosse:

    Succes Dorrie voor morgen. Hopen dat je weer uitgerust op weg kan gaan. Een droge weg!
    Groet,
    Minke

  • 03 Februari 2021 - 21:29

    Peter:

    Aj...regen..lastig, en niet eens die hooglanders gezien..heb je wel kranten in de schoenen gedaan ?

  • 03 Februari 2021 - 23:38

    Jab:

    Dag Dorrie, wat een dag, maar toch weer een ervaring.
    Het goede nieuws is dat er volgend jaar op de kleine flesjes al eerder en op de blikjes statiegeld wordt toegepast, dat moet jou, maar ook mij deugd doen. Wens jou verder weer een fijne trip op naar de pietersberg ! Geniet van de mooie dingen en mensen onderweg,...

  • 04 Februari 2021 - 19:52

    Anne-marie:

    Nou, dat was afzien, zo te lezen. Vandaag zal het wel een fijne dag zijn geweest zo met die zon en zachte temperatuur. Veel succes en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: