2 febr Vierlingsbeek 22 km (792) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 2 febr Vierlingsbeek 22 km (792) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

2 febr Vierlingsbeek 22 km (792)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 Februari 2021 | Nederland, Amsterdam

Heerlijk geslapen . Ik heb gisteren ook mijn ontbijt spullen gekocht dus ik doe alles op eigen tempo. Ik bel met de veerdienst van Afferden , en die vaart gelukkig , dus ik kan het gewone pad volgen . In Cuyk vaart de pont niet meer . Om half 10 ben ik startklaar en dan zie ik pas dat het keihard regent . Buienradar belooft over half uur iets minder regen , daar wacht ik dan maar even op .Als ik vertrek miezert het ; dit blijft de hele dag zo ; het miezeren verandert geregeld in hard regenen . Eerst moet ik 5 km teruglopen naar Gennep om het Pieterpad te vinden . In Gennep loop ik een stuk langs de Niers .Heel indrukwekkend al dat water. Ik spreek een paar mannen van het waterschap ; zij zeggen dat morgen het hoogste punt wordt bereikt. Via Gennep kom ik in de bossen van Heijen . Deze bossen zouden normaal gesproken mooi zijn . Nu is alles grijs , somber en nat ; wat opvalt zijn de mooie groene kleuren van het mos. Rusten is er niet bij in de regen ; totdat ik een restaurant zie met een overkapping ; hier eet ik mijn boterham en drink de warme thee. Daarna is het doorlopen naar de veerpont van Afferden . Ook hier is de Maas indrukwekkend groot geworden . Ik moet enigszins door het water waden om op de pont te komen . Hierna loop ik een stuk langs de Maas op een dijk, die nog net niet onder water staat . Het is erg nat en glibberig, moeilijk lopen . Totdat ik op het pad voor een enorme plas sta. Ik heb weinig keuze , want ik zal toch in Vierlingsbeek moeten komen . Ik zie dat ik nog 2 km te gaan heb , dus ik waag het er op . Op het diepste punt sta ik tot mijn knieën in het water. Nou Ja, alles was toch al nat , dus dit kan er nog wel bij . Totaal verregend kom ik in mijn bnb aan . Hier is het professioneel; met afstand , maar een supermooie kamer. Het is genieten om hier bij te komen na zo’n dag . De kleren en schoenen kunnen drogen op de verwarming .
Morgen gaat het nog meer regenen . Ik kijk daar niet echt naar uit , maar ik zeg dan toch maar weer tegen mezelf ; dat weet je als je in de winter gaat wandelen .
De conferentie van Rutte stemt mij ook niet vrolijk ; voorlopig zijn we nog niet van ons virus af; en zo ja dan staat het volgende virus , en de volgende golf al weer klaar .

  • 02 Februari 2021 - 21:23

    Gon:

    Jeetje, tot je knieën in het water. Avontuur in vierlingsbeek

  • 02 Februari 2021 - 22:14

    Minke Joosse:

    Dat is niet mis Dorrie, drijfnat worden en dan ook nog door het water waden tot je knieën. Gelukkig dat de bnb goed is. EN morgen maar hopen dat het meevalt met de regen. Idd de vooruitzichten ivm Covid zijn niet rooskleurig. Ik reken erop dat ik in mei gevaccineerd zal zijn en jij waarschijnlijk ook.
    Ik wens je morgen toch een aardige dag!
    Groet,
    Minke

  • 02 Februari 2021 - 22:33

    Peter:

    Weer heerlijk door de plassen ploeteren .! Dan is de Plata toch een vakantie lijkt me. Kun je de schoenen niet beter uit doen,om ze droog te houden ? Afferden klinkt bekend, ben ik ook geweest. Veel succes morgen..

  • 02 Februari 2021 - 22:36

    Addy Goudsmits:

    Petje af Dorrie!
    Maar alles wat nat is kan droog worden!

    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: