Groesbeek/ Milsbeek - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Groesbeek/ Milsbeek - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Groesbeek/ Milsbeek

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

11 Januari 2022 | Nederland, Maastricht

11 januari Groesbeek /Milsbeek 23.5 km ( 121,5)
Toch wel een pittig dagje gisteren, maar als ik af en toe op een bankje kan zitten met het mooie weer, zijn de kilometers goed te doen . Weer veel geslapen.. dat doet een mens en dus ook mij , goed . Ik zie in de spiegel dat ik zelfs een bruin hoofd heb gekregen .Op mijn blauwe oog na.
Het ontbijt is heerlijk en deze mensen snappen dat ze mij met rust moeten laten s’ morgens vroeg . Heerlijk relaxed is dit .
De mevrouw brengt mij met de auto naar de plek waar het pad weer begint . Het is koud de zon probeert door de wolken te komen , maar dit lukt niet echt. De ochtend is mooi ; de start is een pad door het boerenland . Er is nog wat ijs her en der , en gelukkig is het niet zo nattig als gisteren . Dan ben ik via een fietspad ineens in Duitsland. Ik merk dit aan de telefoon, verder niet .
Dan loop ik het bos in ; het Reichswald. Het begin vind ik fijn . Heerlijk weer eens een bos . Maar het bos blijkt erg groot . Het route boekje is te onduidelijk voor mij . Het voelt”ein wenig unheimisch “zo alleen in dit enorme bos . Het is er koud en vochtig en de paden zijn veelal nat en modderig. Na 5 km zet ik Google maps aan om zsm uit het bos te komen . Totaal loop ik er ruim 10 kilometer . Heel af en toe kom ik iemand tegen.
Wat ben ik opgelucht als ik weer op een normaal fietspad kom . Dan ben ik snel in Nederland, wat beter voelt. Nee zo’n groot bos ben ik geen fan van .Het blijft kil vandaag , lang niet zo lekker als gisteren.
Dan loop ik naar Milsbeek naar de vrienden van de fiets .
Het is al een verrassing als ik in de rijke straat kom ; het is een groot huis met erbij een huisje voor mij . Heerlijk met alles erop en eraan . Had ik totaal niet verwacht. De mevrouw laat mij binnen , zij wijst mij de weg en dan is ze weg ; met de belofte dat ze om half 9 het ontbijt brengt.Zo heb ik het graag .

• 11 Januari 2022 - 23:22

Addy Goudsmits:

Dat Duitse bos......in je uppie?? Pffft, wat goed dat je Google Maps zo duidelijk is én dat je zo wijs bent geweest om het zo gauw mogelijk te verlaten.
    Avonturierster! Jouw route naar Portugal heet toch the walk of Wisdom, houd je daar wel een beetje rekening mee Dorrie?
    Wat een heerlijk onthaal op je logeeradres. Daar zul je vast bijgekomen zijn. geniet maar weer volop! Tot de volgende keer!

• 12 Januari 2022 - 00:12

Janine Kortbeek:

Oh, oh, heldin! Ik zou me peentjes gezweet hebben in dat bos. Je doet toch wel een beetje voorzichtig, hè?!
    We willen je heelhuids terugzien.
    Sterkte alvast voor de dag van morgen en hopelijk kun je dan weer genieten.
    Lieve groet, Janine

• 12 Januari 2022 - 08:34

Minke:

Inderdaad: heldin! Ik heb altijd hetzelfde gevoel. En dan nog wel op de fiets waardoor je toch sneller weg kunt zijn. Afgelopen zomer schreef ik een verhaaltje met als titel: “Niet achter elke boom zit een crimineel”. Dat heeft mij geholpen om ontspannender te zijn. Maar het blijft een dingetje. Mooi dat je er open over schrijft!

• 12 Januari 2022 - 10:49

Pieter Mulders :

«  In het bos zijn de wilde dieren »
    Maar… daar trekt Dorrie zich niets van aan! Geen bangmakerij maar gewoon op eigen kracht en gevoel verder enne.., genieten ! Kus voor jou Dorrie !