Bergharen/Nijmegen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Bergharen/Nijmegen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Bergharen/Nijmegen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

17 Januari 2022 | Nederland, Maastricht

16 januari Bergharen /Nijmegen en naar huis .34.4 km (240 km)
Nadat ik ontzettend lekker heb geslapen in het bos ( huis), vertrekken wij rond half 9 richting Cuyk , waar een superlekker ontbijt op ons wacht . Ja bij Elly . Zij loopt vandaag met mij mee. Jan heeft beloofd dat hij na het ontbijt, ons zal brengen naar Bergharen, zodat wij de route kunnen vervolgen .
Zo afgesproken, zo gedaan . Jan loopt nog een stukje met ons mee, waarna hij terug loopt naar de auto. Elly en ik hebben heeel wat kilometers voor de boeg . We komen langs mooie plekjes. Mooie , goed onderhouden huizen , glibberige paadjes, mooi bosgebied. Totdat we in de buurt van de Waal komen . Hier zien we hoe hoog het water staat . Veel uiterwaarden zijn volgelopen . Al dat water is een indrukwekkend gezicht . We lopen langs de Waal , met een goed tempo. Op de route lukt het een keer om een kop koffie te scoren , die we buiten moeten op drinken . Blijkbaar is helaas de protestactie van gisteren al weer over . Op de tv zie ik later dat er gelukkig volop geprotesteerd is in Amsterdam.
Het blijft bewolkt vandaag , de wind die er staat hebben we meestal in de rug . Op het einde van de dag valt er wat regen; kortom een fijne wandeldag.
Ik kan deze hoeveelheid kilometers goed aan omdat ik ook vandaag loop zonder rugzak . Jan heeft het volgende bedacht .Als ik op weg ben naar huis met de trein, gooit hij in Ravenstein mijn rugzak in de trein .
Wat een lieverd is hij om dit zo te bedenken . Ik ben hem dankbaar .
Rond 6 uur komen we in het donker aan in Nijmegen; en wat ik al verwachtte , is dat de pastorie niet bemand is . Jammer…zo kan ik me niet afmeldenden en mis ik mijn “ diploma”.
Elly en ik stappen allebei op de trein . Elly naar Cuyk en ik naar Den Bosch . De aktie in Ravenstein lukt . Ik ontvang mijn rugzak weer en neem afscheid van Jan .
Het is fijn om thuis te komen ; in mijn mooie nieuwe huis . Voelt luxe aan .
Deze week heb ik nog veel zaken te regelen ; zodat ik zondag echt kan vertrekken naar Portugal.

  • 17 Januari 2022 - 11:59

    Bart Wijkmans:

    Goed gedaan weer Dorrie.

  • 17 Januari 2022 - 13:24

    Addy Goudsmits:

    Op naar Portugal Dorrie! Met een aardige training in ons eigen landje achter de kiezen! Goede reis en geniet nog even voor je vertrekt van je mooie (nieuwe?) huis.
    We'll meet again!

  • 17 Januari 2022 - 16:12

    Peter:

    Goed ja, leuk dat je gelijk doorgaat zondag..!

  • 17 Januari 2022 - 16:29

    Jab:

    Zo, Dorrie die kun je er weer bijschrijven en dan deze week nog de opmaak voor Portugal. Een beetje jaloers ben ik wel, maar ik hoop dat dat er ook af gaat door de plannen.
    Ik ben benieuwd waar je gaat starten, maakt eigenlijk niet uit, het is overal móói en afwisselend.
    Ik wens je een hele móóie tocht met weer zinvolle en vast vriendelijke contacten aldaar.
    Heel veel plezier en net als eerder " don't give up" groet Jab

  • 17 Januari 2022 - 16:53

    Pieter Mulders:

    Lieve Dorrie! Alweer passe deze trip maar .. met de nodige passen achter jouw naam! Knap hoor en je houdt je fit! Wij hebben veel gefietst en gewandeld, twee dagen in Sittard geweest en het schitterende Stadspark bij de Vijverberg!!! bezocht! Jij gaat naar Portugal! Zet hem op en zorg goed voor jezelf! Kus. Pieter

  • 17 Januari 2022 - 17:33

    Minke:

    Wauw Dorrie! En wat een vooruitzicht. Zondag al weer vertrekken. Ga je vanaf Lissabon of vanaf Porto?
    Erg benieuwd hoe het je vergaat. Succes met de voorbereidingen!
    Doeg, Minke

  • 19 Januari 2022 - 22:53

    Koosje :

    Dorrie wat leuk je weer te lezen. G
    Succes in je aanloop naar Portugal. Ik ga je volgen..
    Grt Koosje

  • 19 Januari 2022 - 22:54

    Koosje :

    Dorrie wat leuk je weer te lezen. G
    Succes in je aanloop naar Portugal. Ik ga je volgen..
    Grt Koosje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 117330

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: