9 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 9 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

9 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

09 Februari 2022 | Portugal, Rabaçal

9 februari

Van Ansiao naar Rabacal 25 km

Wat was het koud vannacht . Er waren genoeg dekens ; van die ouderwetse zware. Echter hoeveel kilo er ook op mij lag ; aangenaam werd het niet .

Na een uur wandelen is de zon al weer aangenaam en loop ik in tshirt en korte broek , het leed van de koude nacht is dan snel vergeten .

Weer een top wandeldag , af en toe flink zwoegen ; de bergen blijven soms hoog; ik moet daar maar aan wennen . De omgeving is supermooi. Ik loop veel door bossen op rotsachtige paden . Stijgen kost veel energie en dalen vind ik vooral eng . Ben bang om uit te glijden, of om over stenen te vallen . Goed uitkijken dus .

Ik kom door kleine pittoreske dorpjes . Het leven lijkt hier stil te staan .

Indrukwekkend vind ik het om op mijn eentje in de zo ruige natuur te lopen . Ik hoor alleen vogeltjes om mij heen . Voel me klein en groot tegelijk . Intens verbonden met de natuur, die veel grootser is als wij mensen .

Rond 2 uur kom ik in de albergue aan . Er loopt vanalles rond maar niemand bemoeit zich met mij . Ik heb een slaapzaal voor mezelf . Ik nestel me in de tuin naast het zwembad, en zit daar te lezen in de zon .Ik ben happy met mijn eReader, heb al heel wat boeken gelezen. Dit keer is het “ Hendrik Groen “ heel grappig geschreven, af en toe moet ik hardop lachen .

Dan ga ik naar de plaatselijke supermarkt. Daar vind ik zo weinig, dat ik besluit om een dorp verder te lopen . Google maps geeft aan dat op 2.5 km verder een andere supermarkt is . Ik heb nog genoeg energie en even lopen zonder rugzak is ook fijn . Echter in dat volgende dorp geen supermarkt te bekennen . Daarvoor heb ik 5 km extra gelopen . En mijn googlemaps vertrouwen is ernstig beschadigd. Ik besluit om eieren te kopen zodat ik die kan bakken. Maar er blijkt in de keuken alleen een magnetron te staan . Op internet lees ik dat je eieren ook in de magnetron kunt bereiden . En ja dat lukt .. en smaakt best .

Zo blijf ik leren .

Overnachting; Albergue o Bonito

• 09 Februari 2022 - 21:19

Minke:

Ik zie je in de tui in de zon zitten met Hendrik Groen.Het kan niet anders dan dat je af en toe in de lach schiet. Vermakelijke lectuur!. Balen van die 5 km. Dus 30 gelopen vandaag, ik doe het je niet na!
    En van die kou in de afgelopen nacht, dat kan ik helemaal meevoelen na 5 jaar Brazilië.
    Welterusten!