9 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 9 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

9 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

09 Februari 2022 | Portugal, Rabaçal

9 februari

Van Ansiao naar Rabacal 25 km

Wat was het koud vannacht . Er waren genoeg dekens ; van die ouderwetse zware. Echter hoeveel kilo er ook op mij lag ; aangenaam werd het niet .

Na een uur wandelen is de zon al weer aangenaam en loop ik in tshirt en korte broek , het leed van de koude nacht is dan snel vergeten .

Weer een top wandeldag , af en toe flink zwoegen ; de bergen blijven soms hoog; ik moet daar maar aan wennen . De omgeving is supermooi. Ik loop veel door bossen op rotsachtige paden . Stijgen kost veel energie en dalen vind ik vooral eng . Ben bang om uit te glijden, of om over stenen te vallen . Goed uitkijken dus .

Ik kom door kleine pittoreske dorpjes . Het leven lijkt hier stil te staan .

Indrukwekkend vind ik het om op mijn eentje in de zo ruige natuur te lopen . Ik hoor alleen vogeltjes om mij heen . Voel me klein en groot tegelijk . Intens verbonden met de natuur, die veel grootser is als wij mensen .

Rond 2 uur kom ik in de albergue aan . Er loopt vanalles rond maar niemand bemoeit zich met mij . Ik heb een slaapzaal voor mezelf . Ik nestel me in de tuin naast het zwembad, en zit daar te lezen in de zon .Ik ben happy met mijn eReader, heb al heel wat boeken gelezen. Dit keer is het “ Hendrik Groen “ heel grappig geschreven, af en toe moet ik hardop lachen .

Dan ga ik naar de plaatselijke supermarkt. Daar vind ik zo weinig, dat ik besluit om een dorp verder te lopen . Google maps geeft aan dat op 2.5 km verder een andere supermarkt is . Ik heb nog genoeg energie en even lopen zonder rugzak is ook fijn . Echter in dat volgende dorp geen supermarkt te bekennen . Daarvoor heb ik 5 km extra gelopen . En mijn googlemaps vertrouwen is ernstig beschadigd. Ik besluit om eieren te kopen zodat ik die kan bakken. Maar er blijkt in de keuken alleen een magnetron te staan . Op internet lees ik dat je eieren ook in de magnetron kunt bereiden . En ja dat lukt .. en smaakt best .

Zo blijf ik leren .

Overnachting; Albergue o Bonito


  • 09 Februari 2022 - 21:19

    Minke:

    Ik zie je in de tui in de zon zitten met Hendrik Groen.Het kan niet anders dan dat je af en toe in de lach schiet. Vermakelijke lectuur!. Balen van die 5 km. Dus 30 gelopen vandaag, ik doe het je niet na!
    En van die kou in de afgelopen nacht, dat kan ik helemaal meevoelen na 5 jaar Brazilië.
    Welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Rabaçal

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 117423

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: