11 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 11 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

11 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

11 Februari 2022 | Portugal, Rabaçal

Conimbriga naar Coimbra 27 km.

Ondanks dat het zo’n fijne plek was , had ik een slechte nacht . Voortdurend werd ik aangevallen door muggen . Ik ben blij als de nacht voorbij is en de zon weer volop schijnt.

Het wandelen is weer fijn . Veel door dorpen , maar nu veelal dorpen met mooie , moderne huizen . Ondanks de slechte nacht voel ik me energiek . Om 2 uur meld ik me bij het klooster en daar is een vervelend fanatiek mannetje die mij duidelijk maakt dat ik eerst een negatieve test moet laten zien .. hier heb ik dus helemaal geen zin in . Via Booking.com boek ik een ander hostel in de stad . De stad komt gezellig op mij over. Veel pleintjes, veel volle terrassen. Maar het is zwaar lopen door de hoogteverschillen. Als ik bij het hostel aankomt, blijkt dat ik een verkeerde boeking heb gedaan. Ik heb een hostel geboekt met dezelfde naam maar heel ver weg . Nu begin ik wel enorm te balen . Mijn goede gevoel verdwijnt .Na nadenken lijkt het mij toch het meest verstandige om eieren voor mijn geld te kiezen en een plek te zoeken waar ik me kan laten testen .

Door na te vragen ontdek ik dat dit bij een apotheek kan . De man die de test doet duwt de stok heel diep in mijn neus ,niet fijn . Na een kwartier en na betaling van 15 euro krijg ik de uitslag die negatief is .

Terug naar het klooster, waar nu gelukkig een aardige man is . Volgens hem is de regel van een negatieve test al vanaf het vorige jaar in Portugal geldend… ik heb deze regel ( gelukkig) nog niet eerder gehoord.

Ik krijg een half uur de tijd om boodschappen te doen , want daarna moet de hospitalereo weg , en gaat de deur dicht . Er is een Lidl in de buurt.. hier ga ik snel naar toe want hier hebben ze de , voor mij ,normale dingen . Ik wil graag nog een dag hier blijven , rustig de stad bekijken; maar dat moet nog met de supervisor besproken worden . Ik ga er maar van uit dat het kan .

Nu zit ik hier alleen in een klooster, met een slechte internet verbinding . Na het eten ben ik moe , dat komt goed uit want het is verder koud en ongezellig hier , dus slapen is het beste wat ik kan doen.


  • 11 Februari 2022 - 21:04

    Minke:

    Oh Dorrie en dat in Coimbra waar je toch van alles hebt. Benieuwd of je er morgen blijft.Wens je een goede en rustige nacht.

  • 11 Februari 2022 - 21:37

    Henk:

    Hoi Dorrie
    Fijn dat je toch nog in het klooster mag, komt het toch nog goed.
    Geniet morgen van het dorp en het kloosterleven.
    Prettige wandeling verder

  • 12 Februari 2022 - 15:07

    Peter:

    Ha ha..Lidl is the best...toch een beetje thuis van huis vind ik...met die " normale dingen ". Muggen....!!?? Klinkt als zomer ..gaaf..
    Weinig andere pelgrims merk ik..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Rabaçal

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 117399

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: