13 februari - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 13 februari - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

13 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

13 Februari 2022 | Portugal, Coimbra

13 febr van Coimbra naar Sernandelo 26 km .

Na een goede nachtrust en na een ( zoet) ontbijt in de stad neem ik afscheid van Coimbra.

De stad is heerlijk rustig op de vroege zondagmorgen ; ik vind het fijn om te vertrekken. Het was voor mij niet zo’n succes hier .

De dag begint goed met een lekker zonnetje . De lucht is bewolkt . De voorspelling is , is dat het vanaf 2 uur echt gaat regenen . Mijn streven is om voor die tijd binnen te zijn .

Na 11 uur beginnen de eerste druppels te vallen . Het is zo’n zachte meiregen .Als ik in het bos loop met de eucalyptus bomen ruikt het er nog lekkerder als eerder. De regen is niet hard genoeg om mijn poncho uit de tas te halen . Ik vind de regen lekker . Alles wordt afgestoft.

De route is mooi , door dorpjes en bossen .

Het lukt om voor de echte regen op de plaats van bestemming te zijn . Dit keer is het een albergue. Eenvoudig maar oké . Nadat ik klaar ben met douchen en wassen , komt Pierre binnen , helemaal natgeregend.

Pierre komt ook uit Coimbra gelopen. Hij heeft geen route of boekje bij zich, en heeft voortdurend langs de grote weg gelopen . Hij heeft veel gemist . Pierre heeft meteen hele verhalen , waar ik na al die allene dagen blij mee ben . Over zijn werk en zijn familie ; hij heeft een soort burned out , wat voor hem een reden is om de camino te lopen . Hij is met de bus vanuit Frankrijk ( Lourdes) naar Coimbra gekomen .

Intussen regent het steeds harder . Fijn voor het land en voor mij vooral fijn dat ik veilig binnen zit.

Er is in de albergue geen keuken . Pierre en ik gaan op zoek naar een restaurant. We komen uit bij een lokaal restaurant, met aardige mensen en heerlijk eten . Alleen vind ik het niet leuk om in een restaurant te eten, nu is het gezellig. Pierre praat een beetje Portugees , dat maakt het iets gemakkelijker. De mensen van het restaurant proberen Engels te praten , maar dat lukt niet echt . De avond is helder en het belooft morgen weer een mooie dag te worden .

Overnachting ; albergue residencial Hilario


  • 14 Februari 2022 - 07:43

    Minke:

    Fijn Dorrie dat je voor de ergste regen binnen was. In Lissabon regende het van 16.30- to 19.30. Natuurlijk veel te weinig maar het is wat. In de Algarve niets en de komende tijd ook niet. Vandaag nog een dagje Lissabon. Eind middag gaan we weer terug naar de Algarve. Fijne dag!

  • 14 Februari 2022 - 12:31

    Koosje:

    Ha Dorrie,

    'Alles wordt afgestoft.' Wat een grappige benadering van regen. Nou hier is het vandaag wat zuur weer met wind en tussen de wind door buitjes. Het valt me nog mee.
    Leuk je te volgen. Je gaat de mooie tijd tegemoet, lente, frisheid, jong groen!

  • 14 Februari 2022 - 17:23

    Pieter Mulders:

    Dag Dorrie! Jaren geleden ben ik in Coimbra geweest! Bruisende studentenstad en sfeervol! Hier komt de zon iedere dag oppiepen ! Niet zo warm als bij jou maar… het begin is gemaakt! Enne op deze Valentijnsdag een dikke kus voor jou! zet je voeten verder neer ! Pieter

  • 14 Februari 2022 - 21:28

    Anke:

    He Dorrie, wat jammer dat Coimbra tegenviel.
    Betekent dat je er nog een keer terug moet.

    Heerlijk om je verhalen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Coimbra

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 117343

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: