5 december Sliedrecht 15 km (105) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 5 december Sliedrecht 15 km (105) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

5 december Sliedrecht 15 km (105)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

05 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Het hotel is verder prima, een goed bed, fijne douche en het is schoon. We slapen prima . Het ontbijt is uitgebreid , we maken er goed gebruik van, we nemen ook eetspullen mee voor onderweg .
De dag begint met een stralende blauwe hemel . Het heeft flink gevroren vannacht . Op de auto’s zit een behoorlijke ijslaag . Allebei hebben we er zin in . Lara besluit om vandaag nog mee te lopen , heel gezellig . Ik boek een plek erbij , voor vannacht ,dat gaat soepel .
We lopen een stukje terug , en gaan weer met het veerpontje over de Lek . Het is flink koud maar lekker om te lopen .
Een leuke route , Nederlands polderlandschap , vlak en groen . Op de slootjes ligt een dun ijslaagje, dat is lang geleden , dat ik dit zag . Ook lopen we een stuk door een bos, fijn voor de afwisseling.
We vinden een plekje om uit te rusten in een bushokje in de zon en bij een molen drinken we heerlijke warme chocolademelk . We hebben het gezellig samen.
We komen bijtijds op ons overnachting sadres aan , het ligt in landelijk gebied en zij hebben een manege. We kunnen al naar binnen . We krijgen een grote kamer , er staat een magnetron en wat heel byzonder is , er is een douche midden in de kamer, met een douchewand eromheen . Dat wordt dus morgenvroeg in het donker douchen.
We lopen naar Sliedrecht en komen op een industrie terrein , met veel meubelzaken . We kijken rond , het kan ons niet echt boeien . Liever gaan we op pad naar een eetwinkel. Dit wordt de Aldi. Hier kopen we magnetron maaltijden , hapjes en een lekkere fles wijn .
Dat is genieten ...we vinden ook dat we het echt hebben verdiend, zoveel beter als dat eten van gisteren .

• 06 December 2020 - 16:22

Bart Wijkmans:

Hoi Dorrie:geniet er van en groeten.