15 december Haaren 20,5 km (174) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 15 december Haaren 20,5 km (174) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

15 december Haaren 20,5 km (174)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

15 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Vandaag weer heerlijk opstarten met het pelgrims pad deel 2.
Een vroegertje deze ochtend . Om 6 uur gaat de wekker. Inpakken , de caravan netjes achterlaten , o.a.afsluiten van het water . Fietsen naar het ziekenhuis , waar ik het bericht krijg dat de oogdruk goed is . Dat is een hele opluchting. Nu kan ik echt verder met wandelen .
Ik heb wat tijd over en tot mijn verbazing is het restaurant in het ziekenhuis open . Om 10.10 komt Elly aan op het station. Zij loopt een paar dagen mee. Hiervoor hebben we zelfs toestemming van Rutten , met tweeen wandelen , het mag .
Met de overnachtingen wordt het misschien lastiger, maar dat zie ik wel .
Vanuit het station lopen we naar de St Jan . Elly is geïnteresseerd in de kerststal . Echter helaas ook in de kerststal is het Corona, gewoon dicht.
Dan lopen we via de Zuidwal naar Vught, door Fort Isabella, mijn nieuwe woonstek. In mijn enthousiasme wil ik natuurlijk aan Elly mijn huis laten zien, we gaan de bouwplaats op. Dit wordt ons niet in dank afgenomen , streng worden we verwijderd. Geen helm, geen goede schoenen en niet gemeld , 3 regels overtreden . Met veel excuses druipen we af , toch heeft Elly een beeld gekregen van mijn nieuwe huis.
Daarna komen we op de Vughtse heide, waar het stil en mooi is . Het regent soms wel en soms niet ; voor mij net niet hard genoeg om de poncho aan te trekken . Henk , een loopmaatje , had mij uitgenodigd om langs te komen . Hij woont, erg mooi, ongeveer aan het pelgrims pad. Bij hem en zijn vrouw Ria worden wij allerhartelijkst verwelkomd . We drogen op , rusten uit en eten heerlijke worstenbroodjes.
Daarna brengt Henk ons naar het goede pad , dat waren wij inmiddels kwijtgeraakt.
We lopen vooral door weilanden op modderige paadjes, eerst nog in de regen en in de namiddag komt zelfs de zon, zodat we op een bankje kunnen zitten .
Een fijne wandeldag .
Om half 5 zijn we op de plaats van bestemming. Dat is net op tijd , want het wordt al goed donker. Een leuke bnb heeft Elly gereserveerd. Wij hebben onderweg al de boodschappen gedaan . De pelletkachel brandt heerlijk, het ziet er allemaal gezellig uit .
Na het eten ben ik doodop , niet gek na het vroege opstaan en 3 Bobbynachten .


  • 15 December 2020 - 21:50

    Sujato:

    Wat gezellig met z'n tweetjes!En het weer ziet er de komende dagen erg gunstig uit!Veel wandelplezier samen.Enjoy!liefs Sujato

  • 15 December 2020 - 22:03

    Dorothé:

    Leuk om weer je verhalen te lezen. Heel veel plezier en succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 115405

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: