20 januari Doetinchem 28 km ((645) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 20 januari Doetinchem 28 km ((645) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

20 januari Doetinchem 28 km ((645)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

20 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Na een overvloedig ontbijt, zijn we om half 10 onderweg . Het is godzijdank droog , met nog wel een frisse en harde wind . We lopen naar het station, waar Gon de trein neemt en waar ik de route weer kan oppakken . Heel jammer voor Gon dat zij de meest slechte dag meemaakte; vandaag is het zo fijn en zo mooi .Het kasteel Vorden is prachtig en het wandelen op het landgoed helemaal top. Vol enthousiasme loop ik met een lekker tempo. De overnachting is deze keer ver van het Pieterpad af . Het pad loopt naar Zelhem , en overnachting is in Doetinchem. Omdat ik zo loop te genieten , bedenk ik te laat dat ik een andere route moet gaan lopen . Ik heb dan al 12 km gelopen en tot mijn schrik zie ik dat Doetinchem dan nog 16 km is . Dat worden lange taaie kilometers , langs de weg en met de wind vol tegen . Het gaat gelukkig goed en ik ben al heel blij dat het op een paar druppels na, droog is . Net voor vieren arriveer ik bij Sandra, mijn gast mevrouw. Zij wil koken , waar ik blij mee ben , na die magnetron maaltijden . Het eten is lekker en gezond .
We hebben genoeg te praten ; zij werkt in het basis onderwijs als een soort remedial teacher. Zij heeft een apparaat in huis waar ze mee praat en die zij commando ‘s geeft. Bv doe de lamp in de deuken aan . Ik vind dit byzonder, heb dit nog niet eerder gezien . Een soort maatje, die alles doet wat jij zegt.
Het is heel moeilijk om een overnachting te vinden voor overmorgen . Rutte heeft veel invloed. Alle vrienden van de fiets die ik bel ( zeker6) zijn dicht vanwege Corona . Dit heb ik eerder wel eens gehoord , maar nooit 6x achter elkaar. Uiteindelijk gelukt in Kekerdom , een plaats waar ik nog nooit van heb gehoord , maar het ligt dicht bij Millingen .

• 20 Januari 2021 - 21:35

Jab:

Het is toch weer goed gekomen met je route, 12 km. extra kun jij wel aan, zeker als het weer niet tegen zit, totaal 28 is een topper, maar ook daarvan wordt je niet treurig.
    Ik bedenk me dat jij al de noodzakelijke informatie van je telefoontje haalt, inclusief je route. Je telefoon is dus heilig en je kompas. Morgen staat hij weer paraat, goeie trip,....

• 20 Januari 2021 - 22:15

Janina:

Hoi Dorrie,
    Wat had je van de week een akelig natte dag, gelukkig had je een wandelmaatje, dan kun je het delen.
    Je komt door prachtige plaatsen, waar ik soms ook nooit van heb gehoord, maar meestal zoek ik nog even op waar je bent. Voor nu succes met je tocht.
    Groetjes ook van Co, Janina