Wychen Herpen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Wychen Herpen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Wychen Herpen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

15 Januari 2022 | Nederland, Maastricht

Bergharen /Herperduin 23 km ( 205)
Vandaag een andere wandelindeing gemaakt .
Jan had aangeboden dat ik bij hem kon overnachten in Herperduin; maar hoe dit dan regelen met het wandelen van de route en zo?
Na overleg komen we tot de volgende afspraken.
Jan haalt mij op in Wijchen . We rijden naar Bergharen . Dan lopen we terug naar Herpen . Jan haalt met de fiets de auto op. Zo loop ik toch de route maar andersom.
Klokslag Half 10 is Jan bij mijn vrienden van de fiets, en we rijden naar Bergharen . De rugzak kan in de auto blijven . Ik denk dat ik inmiddels aan de rugzak gewend ben , maar zo ‘n dagje zonder is toch wel duidelijk fijner. Het is weer een grijze en koude dag. Heel fijn is het dat ik me vandaag niet met de route hoef bezig te houden . Jan vindt het leuk om dit uit te puzzelen. Wij wandelen gezellig samen , en ook Jan houdt er goed het tempo in . De route is weer mooi en anders . We passeren landhuizen , boerderijen , landerijen en bossen . Heel leuk is het om onderweg een molen tegen te komen , die ze draaiende maken .
In Ravenstein protesteren ze gelukkig ook tegen de Corona maatregelen. We kunnen ergens warm binnen zitten en koffie drinken en naar de wc gaan . Wat feitelijk de normaalste zaak is ;is nu een buitenkansje . Het blijft een crazy wereld.
Na Ravenstein is het niet meer zo ver naar Herpen . In het boshuisje van Jan worden we even warm ; waarna Jan gaat fietsen en ik boodschappen ga doen . Ongeveer tegelijk zijn we weer thuis . Jan gaat naar zijn dochter , die morgen voor 2 maanden naar Panama gaat . Ik heb het fijne huisje voor mezelf . Met die heerlijke houtkachel . Een houtkachel is altijd al een wens van mij geweest. Alleen buiten op de camping heb ik er een ; maar dat is toch anders . Morgen de laatste dag … jammer .. ik heb echt de smaak van het wandelen weer helemaal te pakken .

  • 15 Januari 2022 - 22:03

    Gon:

    Ha Dorrie, wat een leuke afwisseling zo. Genietend van de houtkachel lag schrijven, klinkt goed.
    Morgen laatste dag weer. Time fleyes.
    Goede wandeling morgen.
    Liefs van Gon

  • 16 Januari 2022 - 14:05

    Jab:

    Nou, Dorrie, je begint Nederland ook op je duimpje te kennen en dan de rustiger gebieden. Dan zit het er weer op ! Op naar Portugal ! Ik wens je nog een laatste mooie dag om de proefloop.vóór de grote route móói af te sluiten. Geniet die laatste dag, groet Jab

  • 16 Januari 2022 - 14:46

    Bart Wijkmans:

    Hoi Dorrie:vandaag de laatste dag? Morgen is er weer een :geniet er van.Gr Bart

  • 16 Januari 2022 - 15:00

    Addy Goudsmits:

    Geen route zonder hindernissen, hè, in ons kleine mooie landje! Het zit er weer bijna op! Ik blijf soms een beetje (gezond!) jaloers op je, maar bewonder je daadkracht, avontuurzucht en doorzettingsvermogen.Maar dat moet je dan ook wel van jezelf, volgens mij! Heerlijk die route in Portugal voor je! Ik ontmoet je daar wel weer, en blijf zeggen: buen camino Dorrie! Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 115416

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: