14 febr - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 14 febr - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

14 febr

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 Februari 2022 | Portugal, Águeda

14 febr van Sernadelo naar Agueda 27 km

Slapen niet helemaal alleen geeft toch iets meer rust, dus lekker geslapen .

We kunnen in de albergue niet ontbijten , hiervoor moeten we eerst 4 km lopen . Een ontbijt smaakt dan nog lekkerder . Pierre vindt alles Amazing, logisch want Gisteren liep hij steeds langs de autoweg . Het is ook weer een mooie route , door bossen en langs dorpen , met vaak supermooie huizen . In het koffie café vertelt een man ons dat die mooie huizen bijna allemaal van buitenlanders zijn . Dit is natuurlijk niet best . Je gunt het de eigen bevolking. Het valt inderdaad op dat die grote huizen overwegend leeg staan .

Het zijn veel kilometers vandaag waar ik niet zo op had gerekend . Ook moeten we geregeld schuilen voor felle regenbuien . Deze worden door buienradar niet aangegeven. Het is vandaag vaak vest uit en vest aan . Ik loop soms samen met Pierre , soms alleen .

De albergue waar we vermoeid aankomen is erg mooi . Wij krijgen ieder onze eigen kamer , omdat de eigenaresse het te koud voor ons vindt in de albergue. Wat een aardige Hosp is zij .….

We hebben tevens onze eigen keuken . In de Lidl , die vlakbij is doen we boodschappen.

Pierre heeft een veel te zware rugzak , hij is helemaal kapot als hij is aangekomen. Hij gaat selecteren wat met de post opgestuurd kan worden .

Dit moet morgenvroeg gebeuren . Morgen staan er niet zoveel kilometers op het programma, dus dan maar iets later vertrekken.

Het is gezellig om samen met Pierre te lopen . We kunnen praten over van alles , we kunnen ook stil zijn .

Overnachting ; albergue de peregrinos Santo Antonio .

• 14 Februari 2022 - 22:49

Minke Joosse:

Regenbuien: ja je zit al aardig noordelijk. Leuk dat samengaan met Pierre. Die grote huizen, inderdaad van buitenlanders. Daar zitten ook Portugezen bij die in het buitenland wonen. Maar je moet een aardige cent hebben om zoiets te kunnen kopen.De overheid zou mensen die dat willen in ieder geval kunnen verplichten om zonnepanelen te plaatsen zodat ze zelfvoorzienend zijn. Het geeft natuurlijk ook wel werk: tuinen moeten onderhouden worden en huizen bewaakt. Maar ik frons er ook mijn wenkbrauwen bij!
    Fijne dag morgen weer!

• 14 Februari 2022 - 22:57

Addy Goudsmits:

Wat sjouw je toch heerlijk door, alsof er in de hele wereld geen corona bestaat. Mijn man en ik zijn nog steeds dankbaar voor dat wat we wél kunnen in deze pandemie en ergeren ons wezenloos aan de klagers, de onderlinge steeds erger wordende agressie en de protesten tegen de cororona maatregelen die uiteindelijk voor de mensen zelf worden genomen. Enfin laat ze met carnaval maar lekker uit hun dak gaan, wij blijven wel binnen.En jou wens ik morgen weer een heerlijke wandeldag toe (wel of niet met Pierre) en wees maar blij dat je op deze manier met andere dingen bezig kunt zijn. Geniet ze maar weer!

• 15 Februari 2022 - 08:57

Jab:

Het is echt genieten op jouw Camino, leuk ook dat je er in ieder geval weer leuke contacten aan gaat overhouden
    Ook heerlijke groene routes, lekker veel zuurstof op doen en dan weer goed slapen.
    Het terug schroeven van de kilometers lukt nog niet erg, maar zo gaat het toch goed, fijne dag weer,....

• 15 Februari 2022 - 14:28

Roel:

Heel leuk om jou te mogen volgen. Wat maak je als pelgrim toch weer veel mee geen dag is hetzelfde. In 2018 ook deze weg gegaan ook via Fatima. Veel herkenbaar ook toch ook weer anders hoe jij het ervaart.Succes en veel plezier de komende tijd.