20 februari - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 20 februari - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

20 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

20 Februari 2022 | Portugal, Porto

20 februari Porto

Op advies van Miguel gaan we naar een internationale kerk , waar we de zondagsdienst bijwonen . Dat hoort er soms ook een beetje bij voor een pelgrim . Na de dienst gaan de mensen koffie en wijn en Port drinken . Het zijn allen Engels sprekende buitenlanders die in Porto wonen . Een interessante club mensen . Het contact verloopt soepel . Mensen zijn geïnteresseerd en camino lopen scoort . Een vrouw uit Peru wil al ongeveer met mij mee lopen . Zij wil het heel graag , maar durft niet alleen . Zo zijn er meerdere leuke gesprekken. Wat steeds blijkt is dat Portugal in een dal zit . Jongeren trekken weg . Inkomens zijn laag . Huizen huren of kopen te duur voor de gewone man . Portugezen die in het buitenland werken kopen hier in Portugal een huis . Veel gepensioneerden uit noord Europa kopen hier een huis en drijven de prijzen op.

Deze bijeenkomst is inspirerend. We lopen terug naar de stad en zien een museum, voor moderne kunst . Hier gaan we naar binnen . Pierre is enthousiast; ik kan de ( te) moderne kunst niet goed begrijpen.

Verder eten we op terras , in de zon . Het is genieten om in de stad rond te lopen op deze mooie zondag . Het is levendig , de terrassen zitten vol , er is veel muziek , dans en andere kunstvormen op straat .

We ontmoeten Byrke , die we 3 dagen geleden in de herberg ontmoetten . Met haar drinken we onze Port ; dat stond nog op de to do lijst.

In de herberg is het een gezellige drukte . De meesten beginnen vanaf hier met hun camino.

• 21 Februari 2022 - 14:05

Jab:

Maar Dorrie, wat heb jij een fantastisch weekend in Porto gehad.
    Een heel endere ervaring dan in Spanje denk ik..toch een andere cultuur
    maar ook andere beleving met de Portugezen. Je gaat vandaag denk ik verder naar het noorden
    jammer dat je niet een stuk door de Douro vallei kan gaan, er is wel over geschreven dat je je dan waant in het paradijs.
    Hoop dat je beter weer hebt dan wij hier, de regenmeter al 2x leeg gemaakt in een week tijd, het is bar en boos hier.
    Geniet weer van de natuur, de dorpen ( worden groter ) en de mensen om je heen,....