21 februari - Reisverslag uit Senhora da Hora, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 21 februari - Reisverslag uit Senhora da Hora, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

21 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

21 Februari 2022 | Portugal, Senhora da Hora

21 februari van Porto naar Senhora da Hora10 km ( 507 km)

Afscheid nemen van Pierre raakt me in mijn hart . We hebben een fijne zorgeloze tijd gehad .Veel gepraat over het leven ; hoe het was en hoe het wordt . Ik kon de routes loslaten . Ik vond het heerlijk, dat hij dat oploste. We hadden fijne dagen in Porto ; dit terwijl ik me alleen in een stad niet zo oké voel .

We waren goed ingespeeld op elkaar . Ook het afscheid van de mensen van de herberg raakt me . Zo’n fijne sfeer hier .Met Miguel spreek ik af dat ik misschien ook wel vrijwilliger wil zijn in de zomer . Hij heeft graag vrijwilligers , heeft ze nodig .

Bij mijn vertrek uit de herberg gaat het meteen mis . Ik let niet goed op de pijlen en merk op een gegeven moment dat ik een rondje loop. Ik heb niet veel kilometers in mijn planning staan , dus ik vind het niet erg . Geniet nog even langer van Porto.

De weg naar de plaats van bestemming is niet heel mooi , gewoon bewoond gebied.

Het is fijn om weer met de rugzak onderweg te zijn. En weer , ik durf het bijna niet meer te melden , een heerlijke zomerse dag . Al rond 1 uur ben ik bij de albergue ; een leuke plek met een mooie tuin . Er is een vrijwilliger hospitalereo. Ik installeer me in de tuin in de zon met mijn eReader. Dit is lang geleden; deze rust en stilte . Pierre is druk , en praat veel met iedereen . Zo’n middagje lezen is niet verkeerd.

S’avonds praat ik wat met de Hosp , vooral over de Portugese situatie. Opvallend is het dat iedereen met wie ik hierover praat zich veel zorgen maakt over de toekomst van dit land . Ik heb niet zo’n zin om met de Hosp te praten , omdat ikhoor dat Monique gisteren is overleden . Zij was een van mijn betere vrienden bij de atletiek vereniging. Een byzondere, positieve vrouw. Ze was al langer ziek , maar krabbelde er steeds , op haar eigen wijze, weer bovenop.

Het raakt me erg .

Ook kreeg ik vandaag het bericht dat de caravan van Dolf mijn oude buurman , die afgelopen jaar overleed, verkocht moet worden . Dit terwijl met Dolf en zijn dochter was besproken dat zijn dochter hem over kon nemen .Nynke is er erg verdrietig over. De campingbaas wordt steeds meedogenlozer, wat voor mij de camping minder aantrekkelijk maakt .

Misschien maakt dit de keuze om de caravan te verkopen gemakkelijker.

Morgen ga ik weer echt op pad , meerdere kilometers maken , met toch een wat zwaar gemoed.

Overnachting ;Refugio de peregrinos Senhora de Hora.


  • 22 Februari 2022 - 06:50

    Minke:

    Afscheid nemen, c’est mourir un peu. Komt in mijn gedachte bij het lezen van je blog van gisteren.
    Fijn dat je vroeg in de volgende herberg was om de afgelopen dagen te overdenken ook met moeilijke berichten uit Nederland.
    Idd weer een mooie dag. In de Algarve werd het 23 graden, zomer gewoon.
    Morgen zit het er voor ons op en vliegen we terug. Direct hebben we een druk programma. 4 maart begint de Uitgestelde cursus Hospitaleren.
    Hartelijke groet, Minke

  • 22 Februari 2022 - 09:55

    Janina:

    Wat een verhaal weer, Dorrie, sterkte met alle nare berichten uit Nederland. Vandaag is het hier eindelijk rustig na heel veel storm en regen, wat heerlijk dat je bij het lopen veel zon hebt. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Senhora da Hora

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 117481

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: