22 maart - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 22 maart - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

22 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

22 Maart 2022 | Spanje, Vilanova de Arousa

22 maart van Tejo naar Santiago 16 km .

We zijn allemaal bijtijds op. Misschien toch wat zenuwen voor Santiago vandaag . We ontbijten samen en een mooi voorbeeldje van wat de camino zo byzonder maakt is dat ik enorm kan genieten van een kop oploskoffie uit een leeg jampotje . Hoe anders en vooral luxe is het thuis .

Het is bewolkt en na een half uur moet de poncho aan . Gelukkig wordt het weer snel droog en ik loop samen met Elke en Miriam het laatste stuk naar de cathedraal.

Het raakt me als ik in de buurt kom ;te bedenken dat ik 2 maanden geleden vertrok.. en wat er in die tussentijd allemaal is gebeurd. Wat ben ik gelukkig dat ik dit heb gedaan . Samen met Elke en Miriam komen we op het plein aan . Voor hen samen ook een emotioneel moment . Elkes man , en Mirjam ‘s stiefvader is vorig jaar overleden . Met hem liep Elke ook de camino. Nu met haar 20 jarige dochter. Voor mij heel byzonder om hen een paar dagen samen mee te mogen maken . Zij hebben een liefdevolle relatie .

De aankomst op het plein is mooi met de bekende doedelzakmuziek . Veel foto’s worden er geschoten en vele bekenden lopen er rond .

Ik stuur een foto naar Franzi .. en zij komt ook meteen naar het plein . Heel lief van haar en heel leuk om haar weer te zien . Sarina heeft geen tel ( aan) , dus zij is niet te bereiken . Met Franzi ga ik mee naar haar hostel . Een fijne plek . Ik boek voor 2 nachten .

We doen samen al onze kleren in de was .. dat geeft een schoon gevoel . Later in de middag gaan we op zoek naar Sarina en het lukt om haar te vinden. Ook heel erg leuk om haar weer te zien . We spreken af om s’avonds wat te drinken . Zo komen in de avond mijn nieuwe en oude caminovrienden bij elkaar . We eten tapa’s.

Mooi om te zien dat het meteen klikt . Zelfs Miriam , de dochter van 20 komt meer los en vertelt mij over de dingen waar zij mee worstelt . Zo gaat het op de camino ; mensen zijn open , iedereen is gelijk ; los van leeftijd en status .

Toch een fijn gevoel vandaag . En niet het wat katerige gevoel waar ik bang voor was . Ik heb nog enige dagen voor ik naar huis ga , waar ik heel blij mee ben .Dus voor degenen die mij lezen ; jullie zijn nog niet van mij af . Na een dagje relaxen hier hoop ik donderdag naar Muxia te lopen . Ik zie hoever ik kom .


  • 22 Maart 2022 - 22:57

    Addy Goudsmits:

    Van harte Dorrie voor deze zoveelste aankomst in Santiago! Het verloopt meestal anders dan je had gedacht! Fijn voor je dat je genoemde lieve mensen om je heen had. Ook ik heb weer enorm genoten van je verslagen! En lees ze graag tot de allerlaatste dag toe! Rust wat uit en laat al het mooie én religieuze tot je toe in de laatste dagen! Lieve groet, Addy

  • 23 Maart 2022 - 08:13

    Annelies Giesen:

    Hallo Dorrie
    Van harte proficiat met je aankomst in Santiago.
    Ik kwam op 15 maart jl aan. Ik heb genoten van je warme verzorging als hospitalero en van je verslagen. Veel plezier met vervolg van jouw tocht.

  • 23 Maart 2022 - 08:27

    Minke:

    Fijn dat je aankomst goed was. Gefeliciteerd. Geniet van alles om je heen!

  • 23 Maart 2022 - 09:17

    Gon :

    Ha Dorrie, geweldig weer. Wat een ervaring beschrijf je, zo rijk.

  • 23 Maart 2022 - 10:14

    Jab:

    Genoten van je verslagen en uit zeker dit laatste tot je einddoel lees ik dat je heel trots bent en ook kunt zijn.
    Vooral ook omdat er zoveel mensen om je heen zijn geweest tijdens deze Camino moet het extra goed voelen.
    Geniet nog van de komende dagen,.....

  • 23 Maart 2022 - 10:20

    Jab:

    Dorrie, een prachtige afsluiting van een schitterende prestatie, waarin zoveel gevoel en emoties hebben gespeeld.
    Wat wil je nog meer na deze , waarschijnlijk, jouw mooiste Camino.
    Koester deze gevoelens de komende dagen,...wil je nog wel vertrekken terug naar NL ?

  • 23 Maart 2022 - 11:17

    Willem Klok:

    Hoi Dorrie
    Wat heb je weer mooie ervaringen opgedaan. Zo merk je ook dat het elke keer weer anders is. Belangrijkste is dat je weer je doel bereikt hebt en je zinnen hebt kunnen verzetten. Succes nog de komende dagen en tot weerzien in Vught of in die buurt.

  • 09 April 2022 - 11:24

    Greta Kreuze:

    Hallo Corrie, je kent me niet, maar ik heb met plezier je reisverslagen gelezen. Ik begin 23 april aan mijn tweede deel Portugees in Porto.
    Vond het fijn te lezen hoe het nu een beetje daar is met de herberg openingen e.d. Dank voor je verslagen.
    Als je heimwee krijgt ( kreeg ik wel steeds, dit wordt mijn 5e Camino) staat het je vrij mijn verslagen te volgen.
    Mijn pagina heet gretawandelt. Wie weet tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Vilanova de Arousa

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 115475

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: