23 maart - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 23 maart - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

23 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

23 Maart 2022 | Spanje, Santiago de Compostella

3 maart ; dagje Santiago

Eerst neem ik afscheid van Franzi ; wat een leuke , enthousiast en al zo’n jonge vrouw is zij . Zij vertrekt per bus naar Finisterre.

Dan ga ik met Sarina naar het pelgrims museum .

Daar is een expositie over de oude geschiedenis van het pelgrimeren en o het moderne pelgrimeren . Heel mooi weergegeven. Ik voel me enigszins verbonden met die enorme hoeveelheden pelgrims die al eeuwenlang deze routes lopen .

Dan moet ik ook afscheid nemen van Sarina. Ook dat doet weer pijn .

Als ik terugloop naar de kerk loop ik Miriam tegen het lijf . Zij wacht op Julia en RAF die zo aankomen . Ook zien we Miguel . Ik ben blij dat ik hem nog even zie en afscheid van hem kan nemen . Ik weet dat ik hem in mijn leven nooit meer zal zien . Is toch raar , na deze intense gezamenlijke dagen . RAF en Julia sleep ik mee naar mijn hostel, waar ze blij mee zijn . Zij gaan allen samen lunchen .Voor mij is het even te veel ; ik heb er even behoefte aan om alleen te zijn , en wat uit te rusten . Daar kikker ik van op .Later in de middag wandel ik door de stad en met Elke en Miriam eet ik in een eenvoudig restaurant met een beperkte hoeveelheid alcohol . Ook van hen moet ik afscheid nemen . Zij gaan morgen ook met de bus naar Finisterre. Niemand in ons groepje is zo gezegend als ik met mijn hoeveelheid tijd . Ik ben de enige die weer aan de wandel gaat . Ik blijf er zin in hebben .


  • 24 Maart 2022 - 09:29

    Erik-Jan:

    Ha Dorrie, de wegen scheiden. Dat is wel even iets om te verwerken stel ik me zo voor. Mooi om te zien hoe jullie in korte tijd dicht naar elkaar zijn toe gegroeid als wandelaars. En waar gaat jouw reis nu naartoe?

  • 24 Maart 2022 - 11:18

    Addy Goudsmits:

    Partir c'est mourir un peu.......

    Dat was het weer voor 2022, althans Santiago de Compostela!
    En nu....????

    Alweer dank Dorrie voor je mooie verhalen, het delen van je gevoelens en gedachten en , je weet het hè, ik blijf je volgen!

    PeeEs.......
    Enne...ik blijf jaloers op een eerlijke en gezonde manier. Liefs,

    Addy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: