Een rustige zomerdag - Reisverslag uit Guadix, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Een rustige zomerdag - Reisverslag uit Guadix, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Een rustige zomerdag

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

21 Februari 2024 | Spanje, Guadix

21 februari Guadix 23 km (141)

Het door Manuel beloofde ontbijt iseen en al zoetigheid. Ik ga ervarenof dit lekker loopt. Mijn haver is op en in de kleine supermarktjes kijken ze nogal wazig als ik naar haver vraag. Vandaag kom ik in een grotere plaats met misschien ook een grotere supermarkt.

De ervaring heeft mij nu al geleerd dat haver een goede basis is om te lopen.

Ik word uitgezwaaid door de Belgische dame, eenbyzondere vrouw, met een byzonder leven. Ook heel byzonder dat mensen meteen hun hele doopceel lichten.

Weer een prachtige ochtend.De zon komt op en schijnt prachtig over de besneeuwde bergen.Ik voel me dankbaar dat ik hier kan en mag lopen.

Een fijne route vandaag. Redelijk vlak met weer die prachtige amandelbloesem om mij heen.

In het eerste dorpje is de bar open. Dat betekent een lekkere kop koffie. Op de Spaanse tv zie ik dat de boeren hier nog steeds heftige acties aan t voeren zijn.

De weg is vandaag relaxed, redelijk vlak. Toch maak ik het mezelf moeilijk, door een behoorlijke berg op te klimmen. Doordat ik daar zo intensief mee bezig ben vergeet ik de pijlen. Opde top isgeen pijl te zien. Mijn vertrouwen in de pijlen is 100%, en mijn motto is ; als ik enige tijd geen pijlen heb gezien loop ik terug naar de laatste gele pijl. In dit geval is dit slikken, helemaal naar beneden.

Daar ontdek ik dat ik een pijl heb gemist. Dan maar weer gewoon door.

De weg is zelfs een beetje saai. Rondom mij omgeploegdelandbouwgrond . Er is geen aktiviteit deboeren zijn met andere zaken bezig.Het lijkt nietzo uitgedroogd en stoffig, als eerder.

Ik vind het wel lekker. Een gemakkelijke vlakke weg. Een weg om wat weg te dromen. Ik vind het een fijne dag. De temperatuur kan niet beter. Rond de 20 graden, strakblauwe hemel. Volgens buienradar is het hierna nog een dag zonnig en dan komt er een koufront aan, met temperaturen rond het vriespunt, storm en regen. Dan zal het wandelen wel heel anders worden.

Ik denk zoveel mogelijk slechts een dag vooruit.

Voor de overnachting heb ik dit keer een grotwoning, die zijn hier veel. Het is een knus huisje, voor mij alleen. Ook dit keer moet ik weer met een code naar binnen.Inmiddels snap ik hoe die werken.

Een rustige middag /avond. De plaats Guadix is door de grotwoningen , mooie kastelen en uitzichten een toeristenplek.Het is omzoomd door de besneeuwde bergen .Het wordt ook wel het grottendorp genoemd. 2000 inwoners leven in zo'n woning. Ik merk zelf datde woning fris is, dat is fijn in de zomer. Voor nu ben ik blij dat er verwarming is. Ik wandel naar de supermarkt en merk dat het een levendige plaats is.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 21 Februari 2024 - 21:06

    Erik-Jan:

    Ahhh, Guadix..wat leuk. Daar ben ik met Vera jaren geleden ook geweest. Prachtig die beelden van de besneeuwde toppen vd Siera Nevada! Geniet!


  • 21 Februari 2024 - 21:16

    Truusje :

    Mooie verhalen Dorrie. Ik begin er al aan te hechten, elke avond even een bericht van jou. En vandaag was ik wat jaloers op de 'zomerdag'. Dat is hier anders. Maar, ik gun het je van harte!


  • 21 Februari 2024 - 21:33

    Gon:

    Ha Dorrie, een grotwoning, wat speciaal om daarin te slapen. In een van de boeken van de zeven zussen wordt dat beschreven [e-1f60a][e-1f60a]

    Fijn een wat relaxter wandeling, na die zware lange tochten.

    heel leuk om je steeds te volgen.


  • 21 Februari 2024 - 22:24

    Marianne:

    Fijn een rustige wandeling op 1 foutje na!


  • 21 Februari 2024 - 22:24

    Wil:

    Wat maak je mooie dingen mee Dorrie. De ene dag moeilijk en zwaar, de andere gemakkelijk met een beetje tegenslag maar wel met zo’n bijzondere slaapplek. Ik hoop dat er veel meer van deze mooie dagen komen en dat er niet al teveel slecht loopweer komt. We lopen ingedachten met je mee !


  • 21 Februari 2024 - 22:46

    Koosje:

    Wat een leuke dag! Mooi weer, een goed onderkomen en genieten in een grotwoning.

    Hoop dat de haver nog gevonden is.


  • 22 Februari 2024 - 06:25

    Minke:

    In een grotwoning slapen dat is een belevenis zeg. Eind vorige eeuw waren wij vroeg in de ochtend aangekomen. In Guadix . Een Spaanse mevrouw nodigde ons uit om haar grotwoning te bekijken. Zo apart. Het was er binnen warm. Constante temperatuur van 18 graden.

    Zo te horen ben je de ergste droogte door. Dan is het echt genieten met de amandelbloesem. Ook wilde bloemen, vogels, insecten? De weersvoorspelling lijkt niet goed. Hoop dat het meevalt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guadix

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 115504

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: