Amandelbloesem - Reisverslag uit Alquife, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Amandelbloesem - Reisverslag uit Alquife, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Amandelbloesem

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

20 Februari 2024 | Spanje, Alquife

20 februari. 20 km (118)

Alquive

Ik heb de 100 gehaald. Mijn ambitie ligt op zeker 1000, dat zijn nog de nodige stappen!

Vannacht was het heerlijk rustig zonder debijgeluiden van anderen. Met enig heimwee dacht ik terug aan mijn luxe appartement in Portugal, en ik vind het onvoorstelbaar dat wij pas een week geleden daar onze heerlijke afscheidslunch hadden. Wat was het een toptijd , met het fijne zwemmen in de ochtend, altijd leuke mensen om me heen, gezellige wandelingen en niet te vergeten luxe filterkoffie.

Inmiddels zit ik hier aardig in mijn ritme, maar wat is dit leven anders! De oploskoffie smaakt inmiddels ook lekker. Je kunt aan veel dingen wennen

Het opstarten met het wandelen is heerlijk. Een frisse ochtend, met opkomende zon.

Ik heb de goede energie en ben blij dat ook vandaag de route niet overdreven lang en moeilijk is.

De weg is mooier als de dagen ervoor,dit komt vooral door de amandelbomen, die zijn er talrijk en staan volop prachtig in bloei. Vanuit Google lees ik dat Spanje de grootste amandelproducent ter wereld is.

De weg is nu vooral up en down. Het stijgen vind ik slopend. Toch die leeftijd. Ik doe t maar rustig aan. Veel stoppen om op adem te komen.

Ik loop steeds dichter naar de besneeuwde bergen. Dat blijft een prachtig gezicht.

De dorpjes zijn vandaag niet scheutig met de bars. Geen enkele is open. Met dit lekkere weer is een steen in de zon ook prima, of een bankje op het dorpsplein.

Daar heb ik meteen aanspraak, dit hoewel men geen woord Engels praat hier en mijn Spaansminimaal is. Toch ontstaat er kontakt, is grappig.

Dit keer overnacht ik in een privé herberg. Het blijft lastig als ik denk ik ben er, en ik moet dan zeker nog 2 km stijgen door het dorp.Ik ben weer best stuk als ik aankom.

Daar is een aardige mevrouw.Ik kan eerst niet goed zien of ze een man of een vrouw is. Ze begint meteen Nederlands te praten. Dat is toch fijner als met een code een huis inkomen. Zo'n welkom doet mij goed.

Zij is Belgische en ze woont hier tijdelijk. Manuel, de eigenaar is er nog niet.

Een grote ruimte, met veel slaapkamers,en eenenorme keuken, waar een kerstboom staat en andere kerstprullaria.

Ik begrijp dat hier geregeld mensen voor langere tijd wonen. Ik mag alles gebruiken , vanuit de ijskast. Ik zie dat er eieren en sla is.

Terwijl ik mijn lunch aan t eten ben, komen de Australiërs binnen. Dat is minder, maar de ruimte is zo groot en iedereen heeft z'n eigen slaapkamer.Ik ga me er zo min mogelijkaan storen.

Manuel is een gezellige Spanjaard, hij wil zelfs met ons boodschappen doen en hij verzorgt het ontbijt morgenvroeg.Zo superfijn hier..

Dit iseen plek om lekker bij te komen.

Na het douchen etc zoek ik een plekje in de tuin. Ik word aangesteld als hondenoppas, door een Duitser, die hier ook woont.

Dat is goed voor mij, want wat heb ik last van al die honden hier. Vandaag liep er zo'n grote grijze engerd op mij af. Bij zo'n grote hond vind ik de dazer niet genoeg. Ik stond een tijd te wachten.De eigenaresse kwam gelukkig thuis en deed hem achter het hek.

Maar al dat boze geblafvan die honden...bij ieder huis is een hond. Die natuurlijk moeten waken, maar voor mij heftig. Als ik een slecht hart zou hebben, zou ik al vele malen een hartaanval hebben gehad.

En gewoon WiFi hier. Dat is ook wel weer eens fijn. De hele week heb ik geen nieuws gehoord of gezien. Dat kan nu ..en dadelijk gewoon even tv kijken, voor een keer leuk.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 20 Februari 2024 - 20:07

P:

Ja echt, je moet bij dat australische paar weg !

Ik lees tussen en in de regels dat jij je aan hen stoort. Terecht waarschijnlijk..dat zijn geen pelgrims...laten ze naar Venetie gaan en gaan gondelen..

Loop morgen minder kilometers? Zodat ze een dag voorsprong krijgen..? Anders zit je je de komende 2 , (3?) weken naar hun gecocoon te ergeren.

• 20 Februari 2024 - 20:09

P:

* " naar " = " aan " hun.......te ergeren.

• 20 Februari 2024 - 20:10

Anke:

Je weet het hè?! Blaffende honden bijten niet. Maar ik herken het hoor. Ondanks dat ik een honden mens ben. Maar ook ik krijg een hart wip als zo’n hond agressief staat te blaffen… brrr

hou vast aan het genieten; ik geniet lezend met je mee

Wat ben jij een bikkel!

ik heb vorig jaar een half jaar erover gedaan om 500 km het Pieterpad te wandelen en jij wil 1000 km (in ander omstandigheden wat luxe betreft ),de camino in het zuiden van Spanje gaan wandelen in 2 maanden.

Dat zegt veel over ons beide van hoe verschillend we zijn.

Des te meer bewonder ik jouw wilskracht en doorzettingsvermogen en lees ik jouw verhalen elke keer met grote belangstelling hoe het je vergaat.

Ben W.:

Ben W.:

Ben:

• 20 Februari 2024 - 21:00

Cinthy:

Ben vind jou wel heel vaak een bikkel :) ben het met hem eens. Lijkt me heerlijk zo tussen de amandelbomen met uitzicht op de besneeuwde bergen, maakt me bijna jaloers. lekker beetje bijkomen Dorrie en misschien effe wat minder kilometers zodat je die Australiërs kwijt raakt.

Liefs

• 20 Februari 2024 - 22:31

Wil:

Ik ben het helemaal eens met de vorige reacties: zorg dat je die Australiërs (en de honden) achter je laat, ze kosten alleen maar energie die je wel beter kunt gebruiken. Geniet van de mooie omgeving en luister naar je lichaam !

mooie nieuwe dag !

• 21 Februari 2024 - 15:17

Loek:

Dorrie, welke route loop je nu want Compostela ligt toch ergens anders? Veel plezier trouwens op deze uitdagende trip.

• 21 Februari 2024 - 16:26

Joseph Et Jozefa:

Hoi Dorrie

Wij genieten van je verhalen, je belevenissen, hou vol en blijf genieten van de vrijheid en het wandelen.