Saai - Reisverslag uit Alcaudete, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Saai - Reisverslag uit Alcaudete, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Saai

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 Maart 2024 | Spanje, Alcaudete

2 maart 25 km Alcaudette (295)

Ik snap niet dat ik vannacht zo goed hebgeslapen.

Het matras was zoals wij dat vroeger hadden, met van die spiralen , die er nogal uitsteken.

Ik zag het somber in, maar ik heb er weinig last van gehad.

Ik vertrek samen met José. Om op de goede manier uit de stad te lopen, vind ik altijd lastig. De pijlen staan vaak verdekt opgesteld.

Het is bewolkt en fris.We zijn pas net op weg, dan ontmoeten we een Duitse pelgrim, Erwin . Hij sluit bij ons aan.Hij loopt pas 2 dagen en hij sliep afgelopen nacht in een hotel.

De omgeving ziet er vandaaganders uit, vooral omdat er geen straaltje zon te ontdekken valt. Hetgeeft een somber beeld. Ook zie ik de buien rondwaren,zowel hoog in de bergen. maar ook diep in de dalen. Ik ben heel blij dat ,in ieder geval vandaag, de buien , ons niet raken.

We lopen alleen en somsstukjes samen .

Als ik naast de Erwin een berg opzwoeg, merk ik dat hij harder loopt te hijgenals ik. Ik schat hem niet ouder als 40 jaar.Dan valt mijn conditie weer blijkbaar mee.

De weg is ietwat saai. Het isvoortdurend stijgen en dalen en in deze wereld zijn er alleen olijfbomen . Er is op de hele weg een dorpje met een bar, waar de koffie lekker smaakt.

Een dag met weinig opzienbarends, vooral kilometers lopen, omhoog en omlaag langs olijfboomgaarden.

We hebben geboekt in een hotel, bij gebrek aan iets anders.Ik heb een eigen kamer , helaas is er geen keuken . Naaankomst ga ik eerst een restaurant opzoeken. Alcaudette is een vrij grote plaats.

Na het eten, regent het flink. Goed voor het land en goed voor ons, dat het op dit tijdstip gebeurt.

Ik ga heerlijk liggen weken in bad, al het zweet uit de poriën trekken.

De rest van de avond ben ik alleen. Vind ik helemaal prima, vooral omdat ik lekker moe ben en omdat ik vandaag al heel veel ( Spaans?) heb gepraat.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 02 Maart 2024 - 20:36

    Wil:

    Het kan niet anders dan dat je een ijzeren conditie hebt Dorrie. Je hebt al wat afgelopen !

    ook een saaie dag is een Camino dag en je hebt toch maar mooi weer een medepelgrom ontmoet. Lekker uitrusten, badderen en morgen met de zon weer op ! [e-1f44d][e-1f64b]‍[e-2640]️


  • 02 Maart 2024 - 21:24

    Pet:

    Leuk toch dat jouw conditie goed is. Klinkt best als een mooie toch, zonder die hordes van de frances.


  • 02 Maart 2024 - 22:28

    Addy:

    Lieve Dorrie, daar ben ik weer: Addy uit Valkenswaard

    Misschien herinner je je mijn naam nog van enige tijd geleden.Ik volg al jaren met veel bewondering en plezier jouw fantastische camino's maar heb even niet meer gereageerd

    Ik heb inmiddels afscheid moeten nemen van mijn allerliefste man voor wie ik een aantal jaren mantelzorger ben geweest.

    Ik weet niet goed raad met mijn enorme verdriet, maar mijn verstand zegt dat het "leven door gaat".We waren stapelgek op elkaar en het gemis is niet te beschrijven.Doe ik ook niet en ga proberen om mijn leven weer op de rails te krijgen.

    Het zijn andere moeilijke dagen dan die jij dóór maakt, ook die bergen en dalen zijn me bekend.

    We houden contact, geniet van je Portugese Camino!


  • 03 Maart 2024 - 09:30

    Colette :

    Heel leuk om je zo te kunnen volgen Dorrie! Zoveel respect voor je. Ik ben inmiddels 10 jaar single en doe en kan in principe alles in m’n uppie, maar zo’n reis helemaal alleen en dan zo lang, dat vind ik echt zo sterk! Ik blijf met heel veel belangstelling je verhalen lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alcaudete

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 115439

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: