Modder - Reisverslag uit Baena, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Modder - Reisverslag uit Baena, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Modder

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 Maart 2024 | Spanje, Baena

3 maart Baena 28 km (223)

Omdat ik vroeg wakker ben ga ik eerst maar eens op onderzoek uit of het mogelijk is om een ontbijt te scoren. Dat lukt en tot mijn verbazing is het druk in de bar, terwijl het pas 7 uur is.

Zo'n ontbijt buiten de deur is een goede start van de dag.

Om 7.45 uur ben ik onderweg.

Het is bewolkt en koud (5 graden)

De stad uit gaat gelukkig goed ;snel zie ik de gele pijlen. Dat blijft mijn houvast.

Na de stad komen weer heel snel de olijfbomen...eindeloze olijfbomen en een eindeloze weg. Om mij heen zijn bergen, die ook allemaal beplant zijn met olijfbomen.

De grond onder de olijfbomen kleurt vrolijk geel door het koolzaad.

Aanvankelijk gaat hetlopen prima. Het voelt vandaag echt als zondag . Heel stil, alleen vogeltjes om mij heen, aldie kilometers kom ik niemand tegen . Het loopt ontspannen ;totdat het pad steeds modderiger wordt. Het is vandie rode plakklei.

De modder blijft aan de schoenen hangen, die daarmee loodzwaar worden. In plassen water probeer ik de schoenen schoon te maken, maar 10 stappen verder en het is weer precies hetzelfde.De schoenen worden kilo's zwaarder en glibberig. Een berg op is bijna niet te doen.

Dit schiet niet echt op, en is geen aangenaam wandelen. Maar ook dat gaat weer voorbij.

Gelukkig komt af en toe de zon de zon te voorschijn , die daarmee de koude wind compenseert.

De voorspelling was al de hele week dat het zondag zou gaan regenen. Er hangen af en toe dreigende wolkenin de lucht, maar geen regen.

Dat vindt vooral in de nacht plaats.

Als ik na de lange toch aankom,word ik niet binnengelaten. De mevrouw van het huis is nog aan het poetsen. Dit vind ik niet top. Ik ben moe en wiluitrusten. Ik mag de rugzak achterlaten,dat is al heel wat. Enigszins balen drink ik in een bar een kop koffie. In die bar is enorm veel herrie. De mannen drinken allemaal bier. En zoals altijd is er voetballen op tv. Hier zit ik mijn tijd uit tot ik naar binnen kan. Dat is na één uur.

De mevrouw blijkt toch aardig. Ze was wat gestresst.Vol trots laat ze mij haar huis zien. Het is ontzettend leuk en prachtig ingericht in Arabische stijl. Ze praat honderduit.

Ze heeft het huis gekocht voor 20.000. Ze vindt dat ik, omdat ik van Spanje houd, ook hier een huis zou moeten kopen.Buiten de toeristengebieden en op het platteland, zijn huizen soms nog goedkoper.

We hebben het zowaar gezellig samen. Ze is een zeer ondernemende dame. Ze reist veel en werkt vaak in het onderwijs in het buitenland.

Ik kan al mijn kleren bij haar in de wasmachine stoppen. Met een heerlijk luchtje komen ze eruit. Of de was nog droog wordt is de vraag. Ik heb een kacheltje op mijn kamer waar ik spullen ook nog kan laten drogen...

Het bed is heerlijk met fris gewassen lakens. Chantal is nog niet zo lang geleden begonnen met haar hostal. Zij doet enorm haar best.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 03 Maart 2024 - 20:35

    Marijke:

    Je weet het Dorrie, na regen komt zonneschijn; altijd weer een moment op de dag dat het meezit en geluk je toelacht! Lieve groet.


  • 03 Maart 2024 - 21:22

    Wil:

    Tsjonge Dorrie wat een zware dag had je ! Maar op het eind werd het echt zondag en kwam het toch nog goed. Morgen lekker uitgerust, fris gewassen en gekleed en hopelijk met een gezond ontbijtje weer op pad ! Wens je net zo’n mooie dag als wij hier vandaag hadden. De hele dag zon, eindelijk ! [e-2600]️


  • 03 Maart 2024 - 21:34

    Koosje:

    Wat een doorzetter! Knap Dorrie en leuk toch nog een fijne plek om te slapen


  • 03 Maart 2024 - 22:44

    Pet:

    20.000 ...woaw..Dat geeft de mens hoop..

    Leuk geschreven weer. Elke verhaaltje is toch weer anders.


  • 04 Maart 2024 - 06:17

    Minke:

    Die klei is verschrikkelijk, ik ken het uit Brazilië. Je kwam met de auto de heuvel niet meer op. Ik werkte in een buitenwijk van São Paulo! Gelukkig kwam er een einde aanhoor jou! Aardige mevrouw dat doet goed. Voor 20.000 een huis op het platteland. Ay.... had ik eerder moeten weten!

    Hier hebben we mooi weer. Al 2 dagen buiten gezeten!

    Goeie tocht vandaag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Baena

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 117454

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: