Heel veel regen - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Heel veel regen - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Heel veel regen

07 Maart 2024 | Spanje, Córdoba

7 maart Cordoba (396)

Ik heb me er, met enige moeite bij neergelegd,dat ik een paar dagen in Cordoba moet blijven. Het is totaal niet van harte...en ik hoop natuurlijk heel hard dat binneneen paar dagen mijn probleem is opgelost.

Ik zoek de voordelen en ja, die zijn er ..zware regenbuienvandaag . Geen lolletje om dan te lopen.Dus dat valt weer mee. En ook dat gedoe met de bus hoeft niet.

Ik kan op de plek waar ik nu ben een nacht extra blijven. Dat is prima. Een fijn kamertje met badkamer en verwarming en WiFi.Wat wil een mens nog meer!

Het ontbijt hier is een enorme chaos. Een hele school pubers is hier..die rennen van het een na het ander. Gelukkig zijn ze nog niet zo dol op koffie, bij dat apparaat is het rustig.

Daarna blijf ik voorlopig op mijn kamer, wat lezen, sudoku's, podcasts, e-reader.

Intussen klettert het van de regen buiten. Ik ben niet jaloers op de anderen, die nu lopen.

Als het een klein beetje droog is ga ik me melden bij t volgende hostal, waar ik gelukkig morgen terecht kan.Op terrasjes zitten is er helaas niet bij vandaag.Dan een hapje eten en daarna maar weer terug naar mijn warme kamertje..want de regen gaat maar door. Het maakt het heel ongezellig in de mooie stad. Het is niet zomaar regen, het komt er met bakken uit.De dag duurt lang op deze manier.

Het hostal morgen is hopelijk wat gezelliger als hier. Dit is meer een hotel, niets gemeenschappelijks. Intussen zal ik wel mijn " caminovrienden " kwijt zijn, als die tenminste zijn gaan lopen vandaag. Ik zie t wel.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 07 Maart 2024 - 20:38

Janina:

Goed dat je gebleven bent in Cordoba, kan de pijn in je been ook hopelijk over gaan. Morgen weer een nieuwe dag met misschien wel droog weer en een zonnetje [e-1f31e][e-1f618]

• 07 Maart 2024 - 20:41

Minke:

Ay, ay opgesloten in Cordoba. maar je maakt er wat van. Hoop dat je spoedig weer verder kunt en dat de regen ophoudt. Maar die is in Spanje zo nodig......daar kun je niet over klagen. Hier is het prachtig weer maar wel fris!

All the best!

• 07 Maart 2024 - 20:58

Erik-Jan:

Complimenten Dorrie! Heel knap van je dat je verstand hebt laten prevaleren boven je gevoel en je even rust neemt. Geen blessure om te verontachtzamen...

• 07 Maart 2024 - 21:01

Koosje:

Lastig dat de regen je lastig valt.

Een podcasttip: NPO Radio 1 : Mina en mevrouw...

Prachtige podcast over de tijd dat vrouwen dienden bij de hogere klasse.

Daar kome je tijd zeker goed mee door.

• 07 Maart 2024 - 21:28

Frans:

Nou ja, beter regen op een dag dat je toch niet kunt lopen dan op een dag dat dat wel gekund had. Ik was een keer in Cordoba en heb toen die enorme moskee gezien die de katholieken tot kathedraal hebben omgebouwd. Waarop Keizer Karel V blijkbaar gezegd heeft dat ie er niet mooier op geworden is. Misschien iets voor jou om morgen (nog eens?) te bekijken als je nog een dag moet blijven?

• 07 Maart 2024 - 21:39

Het moest zo zijn blijkbaar: noodgedwongen een dag pas op de plaats en de regen ontweken ! Zie het maar als “de voorzienigheid”. Ik hoop dat je morgen verlost bent van je pijn en weer kunt doen wat je het liefste doet. En misschien vind je je caminovrienden ook wel ergens onderweg terug !

• 08 Maart 2024 - 08:48

Gon:

Ha Dorrie,de regen is ok je vriend om scheenbeen rust te geven.

blik op oneindig en lezen maar[e-2764]️[e-2764]️ ik hoop dat je je eraan kan overgeven.