Van hostal naar hostal - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van hostal naar hostal - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van hostal naar hostal

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

08 Maart 2024 | Spanje, Córdoba

8 maart cordoba.

Ik word wakker vande wekker. Die zet ik iedere dag, om half 8, dit keer om het ontbijt niet te missen. Normaal ben ik altijd eerder wakker , lekkerlang geslapen.

Het ontbijt is rustig,de school pubers is vertrokken;voor mij prima, want zij maakten ontzettend veel herrie.

Tot 11 uur kan ik op mijn kamer blijven, daarna kan ik mijn rugzak naar

het andere hostal brengen, waar ik om 1 uur naar binnen mag.

De stad ziet er anders uit als gisteren; soms regen , soms ook zon.Als ik rondloop let ik natuurlijk heel goed op de pijn in mijn scheenbeen. Ik heb de indruk, of misschien de hoop, dat de pijn minder is.

Ik hoop dat ik zondag weer kan lopen, helemaal zeker weet ik het niet.

Van Janine kreeg ik tips, en ik heb smeerseltjes gekocht, die mij vast gaan helpen.

Ik loop heel rustig, door de stad; misschien moet ik dat meer doen, mijn tempo wat verlagen. Als ik op de teller kijk heb ik ongeveer 10 km gelopen. Wel met wat pijn maar niet overdreven.

Ik loop vooral naar de buitenwijken, waar de gewone mensen leven. Overal zijn veel barren en eettentjes. Dat buitenshuis eten doen de Spanjaarden toch echt meer als wij, anders zou die hoeveelheid horeca niet kunnen overleven. Er zijn veel sinasappelbomen langs de straten. De sinasappels zijn niet eetbaar,het schijnt een ander ras te zijn.

Het nieuwe hostal is gezelliger, ik heb geen eigen kamer, maar een slaapzaal, met 6 bedden . En er is een keuken waar je eten kunt klaarmaken, vind ik ook altijd fijn.

Ik heb voor 2 nachten geboekt, in de hoop dat ik zondag weer op pad kan.


  • 08 Maart 2024 - 20:58

    Leny:

    Dat zou fijn zijn Dorrie, zondag weer op pad. Hopelijk heeft de relatieve rust je been toch goed gedaan. Nog mooie dagen in Cordoba.


  • 08 Maart 2024 - 21:12

    Pet:

    Klinkt goed, geen erge pijn en 2 rustdagen.


  • 08 Maart 2024 - 21:29

    Wil:

    Hoop dat dit je goed gedaan heeft Dorrie en dat je inderdaad zondag weer op volle kracht verder kunt. Liefs, Wil


  • 09 Maart 2024 - 13:31

    Joop:

    Even ontspannen in Cordoba is ook niet verkeerd Dorrie. [e-1f92d][e-1f609]Geniet nog van je laatste dag daar.


  • 09 Maart 2024 - 20:20

    Cinthy:

    hey Dorrie,

    Hoop dat je scheenbeen het goed gaat houden. Rustig starten en niet forceren. veel plezier.

    Kuzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Córdoba

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 117381

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: