Van hostal naar hostal - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van hostal naar hostal - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van hostal naar hostal

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

08 Maart 2024 | Spanje, Córdoba

8 maart cordoba.

Ik word wakker vande wekker. Die zet ik iedere dag, om half 8, dit keer om het ontbijt niet te missen. Normaal ben ik altijd eerder wakker , lekkerlang geslapen.

Het ontbijt is rustig,de school pubers is vertrokken;voor mij prima, want zij maakten ontzettend veel herrie.

Tot 11 uur kan ik op mijn kamer blijven, daarna kan ik mijn rugzak naar

het andere hostal brengen, waar ik om 1 uur naar binnen mag.

De stad ziet er anders uit als gisteren; soms regen , soms ook zon.Als ik rondloop let ik natuurlijk heel goed op de pijn in mijn scheenbeen. Ik heb de indruk, of misschien de hoop, dat de pijn minder is.

Ik hoop dat ik zondag weer kan lopen, helemaal zeker weet ik het niet.

Van Janine kreeg ik tips, en ik heb smeerseltjes gekocht, die mij vast gaan helpen.

Ik loop heel rustig, door de stad; misschien moet ik dat meer doen, mijn tempo wat verlagen. Als ik op de teller kijk heb ik ongeveer 10 km gelopen. Wel met wat pijn maar niet overdreven.

Ik loop vooral naar de buitenwijken, waar de gewone mensen leven. Overal zijn veel barren en eettentjes. Dat buitenshuis eten doen de Spanjaarden toch echt meer als wij, anders zou die hoeveelheid horeca niet kunnen overleven. Er zijn veel sinasappelbomen langs de straten. De sinasappels zijn niet eetbaar,het schijnt een ander ras te zijn.

Het nieuwe hostal is gezelliger, ik heb geen eigen kamer, maar een slaapzaal, met 6 bedden . En er is een keuken waar je eten kunt klaarmaken, vind ik ook altijd fijn.

Ik heb voor 2 nachten geboekt, in de hoop dat ik zondag weer op pad kan.

• 08 Maart 2024 - 20:58

Leny:

Dat zou fijn zijn Dorrie, zondag weer op pad. Hopelijk heeft de relatieve rust je been toch goed gedaan. Nog mooie dagen in Cordoba.

• 08 Maart 2024 - 21:12

Pet:

Klinkt goed, geen erge pijn en 2 rustdagen.

• 08 Maart 2024 - 21:29

Wil:

Hoop dat dit je goed gedaan heeft Dorrie en dat je inderdaad zondag weer op volle kracht verder kunt. Liefs, Wil

• 09 Maart 2024 - 13:31

Joop:

Even ontspannen in Cordoba is ook niet verkeerd Dorrie. [e-1f92d][e-1f609]Geniet nog van je laatste dag daar.

• 09 Maart 2024 - 20:20

Cinthy:

hey Dorrie,

Hoop dat je scheenbeen het goed gaat houden. Rustig starten en niet forceren. veel plezier.

Kuzzzz