Pijn - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Pijn - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Pijn

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

06 Maart 2024 | Spanje, Córdoba

Cordoba 26 km

NA een relaxte nacht in het gouden bed, heb ik een leuk ontbijt samen met Dennis, de Zuid-Afrikaan. We praten over het camino gevoel.We herkennen dezelfde dingen . Fijn om een keer een goed gesprek hebben,en jammer dat hij de andere kant oploopt. Dat betekent een snel afscheid.

Een mooie start van de dag.

Het begint net licht te worden en dan ben ik al op pad. Weer is het pad vandaag hetzelfde; veel olijfbomen, eindeloze velden koolzaad en veellandbouwgrond, die nog inwinterse staat verkeert.

Snel komt Cordoba in het vizier,de weg blijkt dan nog heeeel lang.

Vooral het laatste stuk, we moeten nog een fikse berg op, valt tegen.

Weer is het een top zomer dag, in Cordoba zie ik dat het 18 graden is.

We lopen de stad binnen via een buitenwijk,die armoedig aan doet. Veel flats en veel rotzooi op straat.

Tot aan de rivier en de brug. Daar word ik overvallen door hordes toeristen. Gelukkig heb ik mijn slaapplek snel gevonden. Dat is een soort jeugdherberg, met ook weer een eigen kamer...fijn...

Ik hoef geen dagen in Cordoba te blijven. Ik was hier al twee keer.

Er is geen keuken , dus vandaag is een restaurant optie. Ik loop terug om buiten het toerisme een restaurant te vinden.Ik vind een leuk terras, lekker in de zon, waar vooral locals zitten te eten.

Ook zie ik de pelgrims een voor een binnen komen. Ik heb blijkbaar snel gelopen vandaag.

Als ik terugloop voel ik dat ineens mijn scheenbeen pijn doet. Daar heb ik helemaal geen zin in. Hopelijk na een nachtje rusten dat het over gaat. Ik weet dat bij deze blessure het advies is om te rusten...maar ga dat maar eens doen. Ik kan ook painkillers nemen, dat doet iedereen hier. Helaas ben ik daar geen fan van.

Morgen is de route naar Cerro Moriano. Daar is een of ander evenement,waardoor alle slaapplekken bezet zijn. De planning is om morgen daar naar toe te lopen, de bus terug naar Cordoba te nemen en overmorgen weermet de bus naar Cerro Moriano te rijden en van daaruit naar de volgende plaats .

Een ingewikkelde constructie, maar ik wil natuurlijk wel het hele stuk gelopen. Een voordeel is dat ik morgen een keer zonder rugzak kan lopen.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 06 Maart 2024 - 21:07

Lara :

Pijn? Nu was ik natuurlijk getriggerd, geen spring schenen hè dat zou echt balen zijn!! Mss toch een dagje in de stad rondhangen en lekker op terrasjes zitten, ik zou het wel weten! En lekker die ingewikkelde constructie overslaan, een dag zonder rugzak is wel goed nieuws! Liefs

• 06 Maart 2024 - 21:20

Pet:

Een rustdag is toch niet zo erg ?

• 06 Maart 2024 - 21:47

Ans:

Beste Dorrie, waarom gun je jezelf én je scheenbeen geen dag rust???

Denk dat je dan over 2 dagen toch blij zal zijn. En idd wat Lara zegt, die constructie met bus e.d. Pfff, wat een gedoe.

Ga morgen lekker genieten van Cordoba. Zou ik doen. Je e-reader mee, leuk terrasje in de zon, glaasje wijn, mensen kijken, wat lezen én rusten. Zalig [e-1f618][e-1f618].

• 06 Maart 2024 - 22:15

Wil:

Wat balen Dorie, je ging zo lekker.

Ik sluit me maar aan bij degenen die eerder gereageerd hebben: als het morgen niet minder is, hou even rust. Je zit ook niet op een druk evenement te wachten toch ! Dan maar een dagje later !

ik wens je wijsheid, beterschap en rust !