Pijnloze scheenbenen - Reisverslag uit Cerro Muriano, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Pijnloze scheenbenen - Reisverslag uit Cerro Muriano, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Pijnloze scheenbenen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

10 Maart 2024 | Spanje, Cerro Muriano

10 maart 21 km (417)) Cerro Muriano

De dag begint met een gezellig ontbijt met een Vlaamse dokter. Hij is op de fiets, en heeft vandaag Sevilla als doel. 167 km. Heel veel, zeker met dit weer.

Dat troost mij enigszins dat ik met het nattige vooruitzicht wellicht al om 2 uur op de plek van bestemming ben.

Ik doe mijn best om rustig te lopen. Dat gaat goed in de stad. Na een half uurtje gaat het al regenen en vind ik een schuilplek in een kerk. Daar spreekt een oudere kwieke man mij aan. Hij heeft vele camino's gelopen en doet het nog steeds. Hij is 83. Dat geeft mij de opsteker dat ik dit mogelijk nog 10 jaar kan.

Toch realiseerde ik me de afgelopen dagen weer eens hoe kwetsbaar we als mensjes zijn.Als je lichaam protesteert of het af laat weten, houdt het gewoon op. Je hebt er geen controle over.

Hier heeft ieder mens mee te dealen, je moet het doen met wat je gegeven is..waarom dan toch al die opgeblazen ego's??

De regenstopt niet en na een half uurtje kerk ga ik toch maar lopen.

Het blijft regenen, een koude wind,een modderig pad, maar het deert me allemaal weinig vandaag.Het meest erge wat me overkomt is dat ik nat word. Fijn is het als ik langs de weg een restaurant tegenkom. Een kop koffie en even schuilen is top. Het is echt zo'n grijze Hollandse dag, zonder enig plukje blauwe lucht .In het restaurant zijn ze zo lief, ze maken speciaalvoor mij de kachel aan. Ik zal er ook wel uitgezien hebben als een verzopen kat.

Als ik uit het restaurant kom, is het droog.

Het pad wordt er niet gemakkelijker op; stenen,rotsenen heel veel water. Ik maak me zorgen om mijn scheenbenen . Die hebben het zwaar te verduren. Zeker de laatste berg, ruim 400 meter ,is klimmen en klauteren. Ik doe het nog voorzichtiger als normaal. Rustig en kleine pasjes. Helemaal vertrouw ik er niet op.

Daar ik hoog klim zijn de vergezichten weer byzonder mooi. Weilanden, bossen en bergen, en om mij heenheerlijk geurende lavendel en andere mooie bloemen .

De rest van de dag blijft het redelijk droog, af en toe een klein buitje.

Ik ben blij als ik op de plaats van bestemming ben, met pijnloze scheenbenen.

Ik ben op tijd om na de douche, nog deel te nemen aan de lunch. In het restaurant eten diverse families. Wat een hoeveelheid geluid produceren zij...ik word er stil van....

Ik slaap dit keer in een hostal met een eigen kamer..toch wel weer lekker.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 10 Maart 2024 - 20:34

Joop:

Heel fijn Dorrie dat je scheenbenen het hebben gehouden met dit (Hollandse) weer en die flinke klim. Hopelijk wordt het de komende dagen weer dro(o)g(er)! Houd je haaks!

• 10 Maart 2024 - 20:39

Joop:

Shit! Als je een reactie schrijft mag die niet te kort zijn. En daarna ben je ook hetgeen je geschreven hebt ook nog eens kwijt. Hopelijk vormen deze inleidende woorden samen met wat ik schreef voldoende letters. Dit schreef ik je.

Mooi dat je scheenbenen het hebben gehouden ondanks de (Hollandse) nattigheid en de flinke klom aan het eind van je ‘loop’ van vandaag. Hopelijk wordt het de komende dagen weer dro(o)g(er). Houd je haaks!

• 11 Maart 2024 - 08:23

Jannie:

Hoi Dorrie, goedemorgen

Vanochtend ook geen pijn? Ik hoop het! Wat een uitdaging zo'n camino. Zo knap hoe je het doet. De 83 ga jij wel halen. Respect en mooi om je te volgen. Dank je wel en goede tocht vandaag.