Jippie - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Jippie - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Jippie

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

09 Maart 2024 | Spanje, Córdoba

9 maart Cordoba

Wat een dag vandaag...regen...regen ..regen...alleen maar regen.

Maar de dag begint leuk.

Iedereen op de slaapzaal van 6 personen, slaapt nog , het is al 8 uur ,en dan word ikgebeld door Nacho. De leuke, lieve Spaanse caminovriend van het vorig jaar.Hij komt er volgende week aan om een paar dagen mee te lopen.

Ik praat met hem buiten de slaapzaal, maar iedereen is wakker geworden. Ik maak geen vrienden hier in t hostal...maar ik vind het telefoontje natuurlijk super leuk.

Ik moet mezelf dwingen om rond 1 uur boodschappen te gaan doen...nog steeds in de regen...en ik heb het eerst nog niet eens zo in de gaten, maar jippie...ik voel mijn scheenbeen nauwelijks nog. Dat maakt mijhelemaal gelukkig.

Dus morgen op pad.. en rustig(er) lopen

Hoewel morgen ook nog een regendag is...maar dat is dan maar zo...

Pas rond 5 uur wordt het droog , dan ga ik naar buiten en bedenk dat ik nu de Mezquita kan bezoeken, de immense kathedraal hier. Ik was er al eerder geweest, echter wat een indrukwekkend bouwwerk is dit en wat een pracht en praal, met zowel de moorse als de katholieke invloed.

Toch fijn dat ik dit nog heb gezien.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 09 Maart 2024 - 21:20

Ans:

Hee Dorrie, komt mij bekend voor. Zijn wij er geweest samen met Annelies [e-1f914], toch?

Wát leuk dat Nacho je komt opzoeken en enkele dagen mee loopt.

Da's een cadeautje voor jou, je merkt het meteen.

Maar doe rustig aan zodat je niet geblesseerd bent wanneer Nacho komt.

Slaap lekker en morgen weer fijn aan de wandel!

• 09 Maart 2024 - 21:28

Wil:

Wat een goed nieuws Dorrie : geen pijn meer, een lieve vriend die er aan komt en met je mee gaat lopen. Echt iets om je op te verheugen ! En dan nog de gelegenheid om de Mezquita te bezoeken ! Zo goed dat je je pijnlijke been niet genegeerd hebt en een paar dagen in Cordoba bent gebleven.

En nu morgen weer met volle moed er tegenaan. Doe het rustig aan en zorg goed voor jezelf !

ik wens je een zo droog mogelijke loopdag! Geniet er van !

• 09 Maart 2024 - 21:39

Annelies :

Dat is idd goed nieuws allemaal. Wat een leuke verrassing dat Nacho mee gaat lopen.

En O wat fijn dat je scheenbeen is hersteld.

Wees voorzichtig!

Wij zijn toen idd in de moskee/ kathedraal geweest. Heel indrukwekkend vond ik dat toen.

een goed vervolg weer, Dorrie

en wat leuk om je dagelijks te volgen…

• 09 Maart 2024 - 21:58

Maria:

Wat fijn Dorrie dat je zo’n gezellig vooruitzicht hebt en een paar dagen samen met iemand gaat lopen. Helemaal top is natuurlijk dat je been zo goed voelt. En ja wat is die mezquita toch indrukwekkend. En, na regen komt vast zonneschijn. Goede wandeling morgen.

• 09 Maart 2024 - 21:59

Ineke Willem Klok:

Zo leuk om je te volgen elke dag. Zet op en geniet gr Ineke willem

• 09 Maart 2024 - 22:05

Leny:

Allemaal leuk net als Jippie dat kleine hondje!

• 09 Maart 2024 - 22:27

Janine:

Ha Dorrie, wat goed om te lezen, dat het beter gaatjes je scheen, maar blijf smeren voorlopig met koudegel of ijsmassage en wees voorzichtig! Ik ben net met Thea aangekomen op onze 1ste slaapplek in Malaga na een zeer voorspoedige vlucht, maar ook hier is het kletsnat [e-1f609]. Morgenavond zijn wij in Cordoba! [e-1f602] Wie weet of we elkaar nog ergens tegenkomen. Een plezierige voortzetting met Nacho!

• 10 Maart 2024 - 09:01

Ray:

Hey Dorrie, elke dag een fijn verslag van jou over je vele ups en je gelukkig spaarzame downs. Wat een mooi avontuur weer en door de manier waarop je het beschrijft zijn wij ook een beetje in Cordoba.