Camino met anderen - Reisverslag uit Aljucén, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Camino met anderen - Reisverslag uit Aljucén, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Camino met anderen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

23 Maart 2024 | Spanje, Aljucén

23 maart Aljucen 17 km (687)

Ik vind het wonderlijk dat ik toch nog enige uren lekker sliep. Wat een onrust. Eerst in de avond, voordat iedereen rustig in bed ligt...en dan om half 6 in de ochtend begint het gerommel al weer. Ik begrijp van mensen dat ze vroeg willen vertrekken, omdat het warm wordt, dit terwijl het helemaal niet zo warm is vandaag.

Ik sta ook maar op, anders erger ik me teveel aan al het geritsel van plastic en papieren spullen.

Ik wacht met lopen tot het licht is , dat is 7.15 uur.Het is juist zo mooi om Merida

uit te lopen, terwijl je het kunt zien.

Onderweg zie ikzowel voor als achter me pelgrims lopen. Ik loop een stuk samen met 2 Duitse jonge mannen, gezellig.

De route is afwisselend,eerst de stad uit, daarna langs een groot meer en dan verder door een bos.Dat bos is vooral mooi door de prachtige bloemen. Ik vind vooral de combi van de paarse lavendel en de gele brem , geweldig.

Bij een koffietentje onderweg ontdek ik dat de plaats van bestemming nog maar 3 km is. Zeker omdat ik al zo vroeg vertrok,ben ik ervroeg, rond 11.30 uur.

Met de Duitse mannen heb ik afgesproken dat we vanavond samen koken. Daniel vertelde dat hij goed kon koken. Ik zou salade maken.

We gaan samen naar de supermarkt om inkopen te doen.

De albergue is leuk. Er is een slaapzaal, maar die is veel ruimer als gisteren.

Ik heb niet scherp wie er allemaal zijn. Er is een onduidelijke groep Koreanen

Zij spreken nauwelijks engels en zijn erg gericht op elkaar.Ook is er een onduidelijk groepje met rolkoffers .

Mijnklik met de Duitsers is er. Een Finse jongen voegt zich bij ons. Hij moest met zijngeïnfecteerde blaren naar het ziekenhuis . Morgen hoopt hij weer te kunnen lopen.

De Duitsers zijn leuk. Ben speelt gitaar, dat maakt het eten nog gezelliger en Daniel heeft heerlijk gekookt. Daar kan geen ( Spaans) restaurant tegen op.

Later komen er nog een paar anderen bij met nog meer wijn. Voor mij iets te ...Dan trek ik me terug, mijn verhaal schrijven en dan hopelijk beter slapen..

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 23 Maart 2024 - 20:34

    Wil:

    je was er al bang voor hè dat het druk zou worden maar dan al zo vroeg in de ochtend …

    wel weer fijn dat je leuke mensen ontmoette waar je gezellig en lekker mee kon eten. Zo is er elke dag een pluspunt !

    wens je van morgen een mooie en succesvolle zondag !


  • 23 Maart 2024 - 21:00

    Pet:

    "...onduidelijk groepje met rolkoffers..."

    Tja...geen commentaar zeg ik maar..

    Het lijkt me dat een goede nachtrust in de albergues niet meer vanzelfsprekend is..heel irtitant vond ik ook altijd die vroege vogels, die dan , in het beste geval , een slappe poging doen om stil te zijn 's morgens.

    Doe rolkoffers sliepen ook in de gemeenschappelijke zaal in de herberg ?


  • 23 Maart 2024 - 23:10

    Maria:

    Wel fijn dat je vandaag weer zulke gezellige contacten had. En een goede kok is ook niet te versmaden. Nu maar lekker ontspannen en op naar morgen. Sleep wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Aljucén

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 115537

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: