Drukte - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Drukte - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Drukte

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

22 Maart 2024 | Spanje, Mérida

maart Merida 25 km (671)

Het is vandaag maar een paar km naar Merida. Ik had een rustige nacht, in mijn eentje in de grote slaapzaal .

De hosp zwaait mij uit. Volgens hem gaat het regenen. Hij geeft mij ( waarschijnlijk) allerlei goede raadgevingen . Ik gundit land de regenvan harte . Het is bewolkt en warm, zodat het vest meteen uitgaat.

Merida doemt snel op. Ik loop er naar toe op een zandpad. In de stad is het even zoeken, de pijlen zijn redelijk duidelijk.

De albergue gaat pas om half 12 open, en ik ben in de stad al voor 10 uur. Ik ga eerst maar eens rustig een koffietje doen.

De albergue ligt in het park. Op een bankje wacht ik op half 12.

Dan staan er meerdere pelgrims te wachten, het is meteen een invasie. Hier zal ik aan moeten wennen.

De slaapzaal is relatief klein en is volgepropt met 22bedden.

Het lijkt erop alsof iedereen elkaar kent. Alle talen hoor ik door elkaar.Ik ben de enige vrouw en de enige die van de Mozarabe camimokomt.

Er heerst een streng regime hier. Het bed wordt ons toegewezen en om 8 uur moeten we vertrokken zijn.

Na inchecken ga ik Merida bekijken, en ik vermijd het om te connecten. Het zijn ineens zoveel mensen.

Heerlijk vind ik het om door deze stad te slenteren, zonder rugzak. Ik loop langs de rivier, over de bruggen en door parken.

De rivier is het centrum van de stad. Er omheen zijn grote prachtig aangelegde parken. Hier is het fijn vertoeven. Het is warm, en in de parken is een lekker windje. De stad is byzonder, vooral door de Romaanse resten, die overal in de stad opduiken.

In de namiddag belt Ayelet mij of we samen wat gaan drinken. Dat vind ik inmiddels wel leuk met hen. We zitten op een mooi plein, waar het leuk druk is, metveel spelende kinderen. De sfeer is gezellig en hetis voelbaar dat de mensen hier weekend en zelfs vakantie hebben.

Ayelet en Menachim hebben nog geen beslissing genomen of ze morgen naar Lissabon gaan, waar hun zoon woont, of terug naar Israël of dat ze nog een paar dagen lopen.

Als Ayelet een bestelling haalt zegt Menachim dat zij de beslissingen maakt en hij volgt. Die indruk had ik al.

Al met al heb ik vandaag de nodige kilometers gelopen, al was dit vooral slenteren.

Als ik terugkom in de albergue blijken alle bedden vol te zijn. Ik denk dat ik mijn oordoppen te voorschijn moet halen.Ik heb een badkamer voor mij alleen. De 21 mannen hebben samen 1 badkamer.

Om 8 uur liggen mensen al te piepen dat het licht uit moet. Die zullen wel om 5 uur gaan lopen. Ik hoop dat het niet iedere dag zo druk is...

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 22 Maart 2024 - 21:34

    Pet:

    Tja Dorrie, jij bent gewoon te hard core om nog tussen die groepjes te lopen . En je hebt waarschijnlijk gelijk dat het vanaf nu gewoon erg druk wordt..maar dat kan ook gezellig en interessant zijn natuurlijk . Weet je al waar je naar toe loopt ?


  • 22 Maart 2024 - 21:38

    Ans:

    Inderdaad Dorrie, denk dat je vanaf vandaag niet veel alleen zal zijn. Maar wie weet wat voor leuke pelgrims je tegen gaat komen [e-1f604]

    Morgen richting Aljucén?

    Waarschijnlijk voldoende km voor je.

    Lekker genieten, en wanneer je het te druk vindt worden.........

    Gewoon afzonderen . Wandel ze weer. [e-1f618][e-1f618]


  • 22 Maart 2024 - 22:22

    Wil:

    Wennen hoor zoveel drukte na de relatieve rust van de afgelopen tijd. Zoek de drukte op als je er zin in hebt en doe voor de rest je eigen ding. Maar een ervaren Camino-ganger als jij weet dat natuurlijk. Geniet van al het moois op je weg. Toi toi toi !


  • 23 Maart 2024 - 10:42

    Koosje:

    Die badkamer alleen is een mooi privilege! Wat een drukte al...


  • 25 Maart 2024 - 09:51

    Joseph Et Jozefa:

    Hoi Dorrie ,

    Deze week zal het wel heel druk blijven overal met de vakantieweek voor al die Spanjaarden. Semana Santa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mérida

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: