Park - Reisverslag uit Aljucén, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Park - Reisverslag uit Aljucén, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Park

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 Maart 2024 | Spanje, Aljucén

24 maart Alquescar 20 km(707)

Een fijne , rustigere nacht. Het went blijkbaar al , met zovelen op een slaapzaal. Maar ook de oordoppen doen hun werk goed.

Om 7.15 uur ben ik al weer op weg. Het dorp slaapt nog op deze zondagmorgen. Het eerste stuk is langs de weg, daarna, loop ik al snel in een natuurpark. Daar is het mooi. Het oogt heerlijk fris en groen en er is een geweldige zee aan bloemen. Het is top om hier in het voorjaar te lopen. De andere keren dat ik hier was, was in de late herfst, dan is de weg erg anders.

Het pad is glooiend en niet altijd gemakkelijk.Keien, rotsen, kiezelstenen; het vraagt de nodige concentratie, en is daardoor vermoeiend.

De koeien lopen vrij rond. Als ze op het pad staan vind ik het best eng. Maar de ervaring laat zien dat ze mij nog enger vinden. Ze verlaten het pad, daar hoef ik niets voor te doen.

Om 12 uur ben ik in het klooster.Hier is dit keer een aardige mevrouw,die ook nog Engels praat.

Zij moet er zelf mee lachen dat de vrouw, ik dus, gescheiden word van de mannen. Ik moet naar een andere vleugel, en krijg een klein nonnenkamertje, met een eigen douche en toilet...helemaal super.

Na douchen ga ik naar 't restaurant,voor de lunch. Langzamerhand druppelt daar het hele groepje binnen. Heel raar dat ik hen pas 2 dagen ken , en dat ik me nu al zo vertrouwdvoel. Zo gaat dat op de camino.Vooral met Ben heb ik een leuk kontakt.We praten over vanalles wat er zoal in het leven gebeurt of kan gebeuren of gebeurd is. Hij is een open en enthousiaste jonge man, en hij isdol op reizen ,camino's en het avontuur. Hij heeft 2x camino gelopen met zijn zoon. Dit was echter geen succes. Zijn zoon werd er niet gelukkig van.

De camino is niet voor iedereen weggelegd.

De lunch duurt uren .We hebben lol. Het is een leuk terras , in de zon , wat is het leven dan goed .

Daarna gaan we terug naar het klooster. Ben en Daniel geven een concert voor de patiënten. Bij het klooster is een opvanghuis voor vooral mentaal gehandicapte mannen. Ik ga natuurlijk naar het concert kijken, wat geslaagd is. Het geeft de mannen wat afleiding. Velen van hen blijven gewoon slapen.

Daarna krijgen we eten in het klooster, dat is een voudig, maar oke. Door denogal uitgebreide lunchheb ik ook niet veel honger.

Dan is hetsnel laat en verdwijn ik in mijn nonnenkamer.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 24 Maart 2024 - 21:21

Frans:

Ha Dorrie,

Een nonnenkamer, zouden ze het vroeger ook een nonnencel genoemd hebben? Je weet wel, in die kloosters waar ze ook niet mochten praten. Past toch goed voor een pelgrim op een camino? Gelukkig mag je er morgenochtend gewoon weer uit, lekker lopen. Fijn dat je het zo gezellig hebt.

• 24 Maart 2024 - 21:25

Janine:

Haha, Dorrie, zo lang je maar niet je intrede gaat doen! Wij willen je hier nog terugzien en niet als non [e-1f602].

• 24 Maart 2024 - 21:42

Wil:

Bij het beschrijven van het nonnenkamertje krijg ik mijn herinnering weer terug van mijn kantoortje in een gehandicapteninstelling: een klein smal kamertje waar mijn bureau precies paste tussen de 2 muren, met maar 1 raam, met donkere vloerbedekking en donkere meubels. Een echt nonnenkamertje met zelfs nog het fonteintje tegen de andere smalle kant. Maar wel veel knusser dan de mega kantoortuinen van nu.

ik vraag me af of je nog iets gezien hebt van de festiviteiten van semana santa, de palmpasenprocessie of dat dit de komende week gebeurt.

wens je een mooie week met weer nieuwe avonturen !

• 24 Maart 2024 - 22:20

Janina :

Wat schrijf je weer een prachtige verhalen over alles wat je mee maakt.

Apart hoor in zo’n nonnen kamer. Slaap lekker en goede wandeling voor morgen [e-1f618]

• 24 Maart 2024 - 22:38

Ans:

Ohhh Dorrie, hetzelfde klooster waar ik vorig jaar was volgens mij.

Zijn ze ondertussen klaar met schilderen e.d.?

Leuk dat je gezellige pelgrims ontmoet. Zo zie je maar, camino's zijn altijd verrassend én héél bijzonder.

Slaap zacht. Heerlijk, kamertje voor je alleen[e-1f60c][e-1f64f].

Morgen gezond weer op!!!