2december Vlist 19 km(74) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 2december Vlist 19 km(74) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

2december Vlist 19 km(74)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Wat een luxe afgelopen nacht , een comfortabel warm huis, een supergoed bed met een heerlijk dekbed. Alle kleren zijn schoon en droog, en een geweldig ontbijt met goede koffie. Zo begin ik heerlijk aan mijn dag. Paula is zo’n goede gastvrouw. Ik adviseerde haar om een b&b te beginnen, waar ze wat aan kan verdienen. Echter zij vindt het publiek van vrienden van de fiets leuker, wat ik me zeker kan voorstellen . Misschien ga ik het ook doen als ik in Vught woon. Er is nog genoeg tijd om daar over na te denken .
Positief vertrek ik , het is een frisse grijze morgen . Wat is het onvoorstelbaar mooi hier , De Reeuwijks plassen . De natuur is zo mooi , water en polders. En weer van die prachtige huizen . Er is niemand ,heel af en toe een fietser, geen enkele wandelaar . Ik begrijp niet dat niet meer mensen wandelen op zo’n mooie dag in zo’n mooi gebied. In deze Corona tijd kan ik me weinig mooiers voorstellen. Na de plassen , wandel ik een lang pad door modderige weilanden . Het leuke is dat hier gele pijlen staan ;een echt Camino pad. Hekken die soms wel en niet opengaan , dus ook klimmen . Ook hier kom ik niemand tegen ,genieten vind ik dit .
Daarna loop ik naar Haastrecht , een leuk plaatsje. Dan moet ik nog 7 km naar mijn overnachtingsadres; en ineens ben ik moe en is het te koud om te zitten . Die laatste kilometers vallen me zwaar.
Met de gastmevrouw kon ik een goede afspraak maken . Zij is niet thuis maar ik kan wel naar binnen . Een mooie ruimte , waar meerdere mensen kunnen slapen en zitten .Een nadeel is dat het te koud is . Ze heeft er een gaskacheltje neergezet , maar dat is niet warm genoeg . Ik kom niet bij. Als ze thuiskomt mag ik bij haar in de kamer zitten bij een houtkachel. Daar heb ik behoefte aan . Ook kan ik bij haar eten . Een heerlijke stoofpot. Zij is een spontane , praatgrage vrouw. Deze ingrediënten zorgen ervoor dat de kou en de moeheid uit mijn lijf wegtrekken .
Ik kruip vroeg mijn bed in dat deze nacht een bedstede is . Leuk en 3 dekbedden . Heerlijk slapen

  • 03 December 2020 - 09:18

    JAB:

    Nou Dorrie, dwars door dat groene hart van Nederland is over wat jij verteld nóg mooier dan ik dacht. In de jaren dat ik erlangs reed of soms erdoorheen, bij Alphen aan de Rijn en Bodegraven, heb ik er vlarden van gezien, maar wat jij nu schrijft is prachtig. En het is niet eens lente, kom er dan eens door over deze plekjes.
    Geniet van de schoonheid, fijne dag weer,....

  • 03 December 2020 - 13:49

    Addy Goudsmits:

    Toch iets anders hè, overnachten in Nederland! Echt koud van tijd tot tijd terwijl je in Spanje nog altijd iets van een "zachte" winterlucht merkt, niet?
    Inderdaad Dorrie ons landje is zo ongeloflijk mooi, dat het jammer is dat velen van ons dat pas heel laat ontdekken!
    Zeeland....een heerlijke provincie, Drente......fantastisch. Jij hebt even een andere kant gekozen waar een Bosschenaar niet zo heel vaak vertoeft, nietwaar?
    Loop lekker door Dorrie, ik blijf je verhalen graag volgen en vind het iedere dag jammer dat het voorlopig voor mij niet is weggelegd in verband met het feit dat ik al een jaar een lieve mantelzorger voor mijn man probeer te zijn! Alweer Bonne route!

  • 03 December 2020 - 15:17

    Sjef Van Der Kallen:

    Hoi Dorrie,
    Fijn om weer iets van je te horen in deze coronatijd.Toch goed je reactie op de mail van PH.
    Een echte pelgrim is altijd onderweg, maar jij gaat ervoor.
    Wij hebben in juli nog een rondje Nederland gefietst en inderdaad het is kei mooi in ons eigen landje.
    Succes met deze wandeltocht en leuk om je verslagen te lezen, hou vol ook al regent het want na regen komt altijd weer zonnenschijn, Bon camino, gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 117899

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: