17 dec Hoogeloon 18 km (210) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 17 dec Hoogeloon 18 km (210) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

17 dec Hoogeloon 18 km (210)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

17 December 2020 | Nederland, Amsterdam

De gastmevrouw is gestresst , zij blijkt ook een gastgezin voor kinderen te zijn .Die kunnen nu niet naar school . De kinderen lopen mijn huisje binnen , dat ook voor de kinderopvang wordt gebruikt . Ik vind het wel gezellig met die kinders.
De ochtend lijkt nat, grijs en guur ; al heel snel breekt de zon door en dan is het heerlijk. De route loopt door een mooi stuk van de Brabantse Kempen . Veel bosgebied , en plaatsen als Middelbeers en Vessem . Weer een dag waarop ik geregeld op een bankje kan zitten . Dat maakt zo’n groot verschil !
In Vessem ga ik kijken bij de pelgrims herberg . Hier overnachtte ik 8 jaar geleden . Ik heb er goede herinneringen aan . Helaas zijn zij dicht. Er werken een paar mannen en ik krijg koffie van hen . Dat is in deze Corona tijd een waar cadeau.
Daarna nog een stukje lopen en dan ben ik in Hoogeloon. Een mooie plek in het buitengebied . De mensen wonen er pas een half jaar en zijn terecht trots op hun plek . Alles is nog een beetje rommelig, maar erg leuk . Mijn verblijf is een klein houten huisje. Het idee van een camping blokhut . Er is electriciteit, geen water. In hun huis kan ik gebruik maken van toilet en douche .Dat wordt voor vannacht een onderneming, het is zeker 100 meter lopen naar hun huis .
De gastmevrouw is aardig ; meteen krijg ik een kop thee en eigengebakken appeltaart. De gastmijnheer komt aansjouwen met een magnetron. Eerst is het zoeken of de magnetron wel aankan samen met de kachel . Dit komt mij bekend voor , van mijn caravan .
Dan bedenkt de man dat hij een verlengsnoer vanuit huis kan gebruiken . Dat is wel fijn , want het koelt in de avond snel af .
Heel vroeg ga ik slapen . Morgen staan er veel kilometers op het programma. De overnachtingsplekken liggen niet voor het oprapen .

  • 17 December 2020 - 21:39

    Tom & Steph:

    Hoi Oma Dorrie, we zijn super trots op je. Een inspiratie voor ons allen, we kunnen zelf niet wachten om ook een pelgrimstocht te wandelen. Vooral Bobby.

    Liefs van ons

  • 17 December 2020 - 22:34

    Addy Goudsmits:

    Ha Dorrie, je zit niet ver bij mij vandaan! Wat jammer dat ik je niet kan ontmoeten. Dit ivm het feit dat ik momenteel 24/7 voor mijn man zorg die dit jaar 8x in het ziekenhuis heeft gelegen en net 4 weken revalidatie achter de rug heeft.Zelfs een paar uur lopen per dag zit er voor mij niet in, want ik laat hem niet graag alleen.
    Je zit absoluut in een mooi stukje Nederland en het wordt nog veel mooier naar het Limburgse toe.Weet in ieder geval dat ik met plezier jouw overdenkingen en mijmeringen blijf lezen! Loop ze en geniet!

  • 18 December 2020 - 15:38

    Sjef Van Der Kallen:

    Hoi Dorrie,
    Toch nog van de gastvrijheid in Vessem kunnen genieten, al was het alleen maar met koffie, bij de mannen van de tuinploeg ?
    Ik heb afgelopen maandag het 1e gedeelte van het pelgrimspad gelopen tot Schiphol-oost.
    Het is nog wel een dingetje om de route te kunnen vinden, af en toe.
    Er zijn weinig wit/rode stickers in het begin, goed opletten.
    Volgende week loop ik een 2e dag van Schiphol oost naar Oosteinde (kaart 6)
    Daarna weer met de trein naar huis, het blijft toch bijzonder in deze coronatijd, lekker rustig overal.
    veel succes op het pelgrimspad, mooie verhalen van je !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 117899

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: