14 januari Rijssen 16 km (580km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 14 januari Rijssen 16 km (580km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

14 januari Rijssen 16 km (580km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Samen met de gastmevrouw ontbeten . Niet direct een mevrouw waar ik blij van wordt . Overal conflicten en ruzies. Met de familie van haar man , geen contact met eigen familie en geen contact met haar 2 kinderen. Geen enkele idee dat dit misschien ook wel eens iets met haar te maken zou kunnen hebben . Daarbij zit haar man met Parkinson in een verpleeghuis. Allemaal naar en verdrietig. Het voelt bevrijdend als ik weer buiten ben in de frisse vrieskou . Het is glad op sommige plekken , dus wel uitkijken . Het eerste stuk is door een prachtig bos . De zon schijnt volop. Het is weer heerlijk. Het mos glinstert van de rijp . De weg is heuvelachtig . Ik wist niet dat Overijssel heuvelachtig is . Het heet hier de Sallandse heuvelrug. Heerlijk lopen op en af de heuvels . Na het bos komt een heel groot heidegebied. Heel fijn en relaxed om hier te lopen . Er zijn vandaag meerdere wandelaars op pad .Niet vreemd met dit mooie weer. In de loop van de middag trekt de lucht dicht, het wordt bewolkt en daarmee vies koud . Het laatste stuk is niet fijn .Het overnachtingsadres ligt ver van de route. Dat is lopen langs de snelweg .
Saai en koud . Al uren loop ik zonder dat ik een bankje zie , om even snel mijn boterham op te eten . Tot dat ik een camping zie , waar stoelen buiten staan . Daar ga ik zitten . Een boze mevrouw komt eraan lopen , met de vraag hoe ik het waag om daar te gaan zitten. Ik zeg dat ik dacht dat er niemand was. Bij de gratie Gods mag ik blijven zitten . Ik ben helemaal verkleumd . Ook dit bestaat dus ; zij zal ook wel met iedereen conflicten hebben .
Heel blij ben ik als ik op het adres ben . Ik krijg een eigen kamertje met kookgelegenheid , en wat het belangrijkste is het is er warm .
Verder een rustige middag/avond .

• 15 Januari 2021 - 09:26

Jab:

Ja Dorrie, ieder huisje draagt zijn kruisje. Goed dat je niet weet wat er zich achter iedere voordeur afspeelt als jij hem weer achter je dicht trekt. Ook goed dat je het bij je vertrek weer achter je kunt laten en alleen het positieve van het verblijf kan koesteren. Vandaag niet te vaak zomaarop vrijstaande stoelen gaan zitten, dan blijft het zeker gezellig op deze VRIJ-dag. Gezellige loop,....

• 15 Januari 2021 - 09:45

Peter:

Ha Dorrie , je hebt wel pech met het weer denk ik, bijna elke dag een beetje regen. Rijssen ben ik zelf nog doorgefietst afgelopen zomer. Patatje gehad. Wel interessant die korte ontmoetingen. Raar toch, sommige mensen. Veel plezier vandaag.