28 januari - Reisverslag uit Alverca, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 28 januari - Reisverslag uit Alverca, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

28 januari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

28 Januari 2022 | Portugal, Alverca

28 januari

Van Alverca naar Villa Franca de Xira

Overnachten in Hostel DP

15 km (. 54 km)

Wat een akelig hostel is dit . Ik ben heel blij als ik smorgens kan vertrekken.

Bij de supermarkt is een restaurant, waar ik mezelf trakteer op een lekker ontbijt. Hier kom ik van bij, en heb ik weer zin in deze dag.

Ook dit keer vallen de kilometers erg mee; dus het is weer veel op bankjes zitten . Heerlijk in de zon .

Wat minder is vandaag is dat ik veel langs de snelweg loop . Dit is niet fijn ; zware vrachtwagens denderen langs me heen . Dit ken ik niet van de Spaanse camino. Alleen als ik de weg kwijt was liep ik daar langs de snelweg . Ook nu zie ik op een gegeven moment geen pijlen meer , dus ik zal vast een afslag hebben gemist.

Ik ben te vroeg in het hostel , ik word ontvangen door een aardig meisje. Ik kan mijn rugzak achterlaten en door de plaats wandelen . Villafranca is een levendige plaats aan de zee. Er is zelfs een jachthaven met mooie zeilboten .

In het hostel kom ik op een kamer met 2 stapelbedden . Een bed wordt bemand door een jonge man . Hij woont hier een tijdje . Het meisje zegt herhaalde malen dat hij oké is en dat ik niet bang voor hem hoef te zijn. Daar ga ik ook zo maar van uit .

Hier is wel een leuke eetzaal ; maar weer ben ik alleen .. helaas en jammer. Wel loopt er allerlei personeel rond , dus het gevoel hier is heel anders als afgelopen nacht.


  • 28 Januari 2022 - 20:11

    Anke:

    Leuk Dorrie, ik lees nu ook mee.

  • 28 Januari 2022 - 23:19

    Jab:

    Hé Dorrie, van het personeel kun je zeker ook het nodige vernemen en in ieder geval het Portugees beluisteren .
    Kan best even gezellig zijn, vaak aardige mensen en misschien zoeken zij een hospitalera ?
    Voor morgen weer een relaxte route voor de boeg, beetje langs de kust ook, kan móói zijn, goeie nacht,...

  • 30 Januari 2022 - 15:19

    Jan:

    Je brengt me op een dwaalspoor. Ik was je kwijt!!!!!
    Villa Franca de Xira met een haven én aan zee???? Waar hang je toch uit?

    Maar ik heb je weer. Je sliep in dit dorpje, jawel, maar het ligt aan de Taag.

    Straks ben je, in Santarém, weer aan de Taag. Een grote stad waar ik ook eens een nacht verbleef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Alverca

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 117374

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: