28 januari - Reisverslag uit Alverca, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 28 januari - Reisverslag uit Alverca, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

28 januari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

28 Januari 2022 | Portugal, Alverca

28 januari

Van Alverca naar Villa Franca de Xira

Overnachten in Hostel DP

15 km (. 54 km)

Wat een akelig hostel is dit . Ik ben heel blij als ik smorgens kan vertrekken.

Bij de supermarkt is een restaurant, waar ik mezelf trakteer op een lekker ontbijt. Hier kom ik van bij, en heb ik weer zin in deze dag.

Ook dit keer vallen de kilometers erg mee; dus het is weer veel op bankjes zitten . Heerlijk in de zon .

Wat minder is vandaag is dat ik veel langs de snelweg loop . Dit is niet fijn ; zware vrachtwagens denderen langs me heen . Dit ken ik niet van de Spaanse camino. Alleen als ik de weg kwijt was liep ik daar langs de snelweg . Ook nu zie ik op een gegeven moment geen pijlen meer , dus ik zal vast een afslag hebben gemist.

Ik ben te vroeg in het hostel , ik word ontvangen door een aardig meisje. Ik kan mijn rugzak achterlaten en door de plaats wandelen . Villafranca is een levendige plaats aan de zee. Er is zelfs een jachthaven met mooie zeilboten .

In het hostel kom ik op een kamer met 2 stapelbedden . Een bed wordt bemand door een jonge man . Hij woont hier een tijdje . Het meisje zegt herhaalde malen dat hij oké is en dat ik niet bang voor hem hoef te zijn. Daar ga ik ook zo maar van uit .

Hier is wel een leuke eetzaal ; maar weer ben ik alleen .. helaas en jammer. Wel loopt er allerlei personeel rond , dus het gevoel hier is heel anders als afgelopen nacht.

• 28 Januari 2022 - 20:11

Anke:

Leuk Dorrie, ik lees nu ook mee.

• 28 Januari 2022 - 23:19

Jab:

Hé Dorrie, van het personeel kun je zeker ook het nodige vernemen en in ieder geval het Portugees beluisteren .
    Kan best even gezellig zijn, vaak aardige mensen en misschien zoeken zij een hospitalera ?
    Voor morgen weer een relaxte route voor de boeg, beetje langs de kust ook, kan móói zijn, goeie nacht,...

• 30 Januari 2022 - 15:19

Jan:

Je brengt me op een dwaalspoor. Ik was je kwijt!!!!!
    Villa Franca de Xira met een haven én aan zee???? Waar hang je toch uit?

Maar ik heb je weer. Je sliep in dit dorpje, jawel, maar het ligt aan de Taag.

Straks ben je, in Santarém, weer aan de Taag. Een grote stad waar ik ook eens een nacht verbleef.