6 febr - Reisverslag uit Fátima, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 6 febr - Reisverslag uit Fátima, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

6 febr

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

06 Februari 2022 | Portugal, Fátima

6 febr Fatima Tomar by bus

Ik raak er smorgens gestresst door dat het zo moeilijk is om een overnachting te vinden . De 42 km van vrijdag waren te veel . Uiteindelijk lukt het om een route te vinden van 25 km . Ook dat vind ik , zeker in deze bergen te veel, maar het is niet anders nu . Nog steeds zijn de echte albergues gesloten .

Dan een klop op mijn deur , dat is Alexander. Hij is nogal verontwaardigd dat ik vandaag wil vertrekken. Vlg hem moet ik minstens 4 dagen blijven om de spiritualiteit te voelen . Hij is zelfs bereid om mijn spullen in Tomar met zijn auto op te halen . Echter ik blijf bij mijn standpunt. Ik vind Fatima een byzonder mooie ervaring, maar wil morgen weer door met mijn camino.

Ik heb nog tijd om naar het plein bij de kerk te gaan . Langere tijd zit ik daar in de zon naar al die mensen te kijken . Ze staan in enorme lange rijen om een kaars te kunnen opsteken . En het op de knieën lopen gaat steeds door . Het blijft me verbazen . Intussen schalmt er een mis over het terrein . Dat maakt de sfeer compleet. Voor mensen die gelovig zijn zal dit allemaal nog veel meer betekenen als voor mij .

In de namiddag neem ik de bus terug naar Tomar. In 40 minuten rijd ik nu , waar ik vrijdag bijna 8 uur over liep . Heel gemakkelijk maak ik het mezelf niet . De weg zit vol haarspeldbochten, en het is bergachtig.

In het hostel word ik vriendelijk welkom geheten . Ik ben alleen op de vrouwenzaal. . Op de mannenzaal is wat meer leven . Grappig dat ze hier vrouwen en mannenzalen hebben . Dat maak ik niet vaak mee. Maar zeker zo rustig


  • 06 Februari 2022 - 21:38

    MInke:

    Mooi verhaal, weer Dorrie. Die Alexander! Bijzondere ervaring, die mensen op het plein. Wij zijn indertijd (misschien wel 25 jaar geleden) langs Fatima gereden. We hadden Lourdes bezocht en dat was voor ons protestanten behoorlijk uit je comfortzone. Nu zou ik het wel doen, Fatima bezoeken. Maar begrijpen zou ik het ook niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Fátima

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 117328

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: