7 februari - Reisverslag uit Cabaços, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 7 februari - Reisverslag uit Cabaços, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

7 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

07 Februari 2022 | Portugal, Cabaços

7 februari; van Tomar naar Cabacos 29 km

Na een gezellig ontbijt met een leuke fietsende Spanjaard, ben ik voor 9 uur op pad. Het is een frisse ochtend , met een strakblauwe hemel .Het ijs staat op de autoramen . Ik loop Tomar uit en zie dat het een mooie stad is . Echter heb ik geen tijd gehad of genomen om de plaats goed te bekijken.

Na de stad loop ik door een bos . Ik kom langs een enorme waterval , en loop verder langs de rivier . Ik loop hier helemaal te genieten , langs het water , met een zon die steeds aangenamer wordt . En dat op een maandagochtend. Ik heb er veel zin in na de rustdagen .

Het blijft vandaag een prachtige route ; soms een ruig landschap , soms olijfboomgaarden, en soms mooie dorpjes. En vooral veel klimmen . Tijdens het klimmen loop ik te hijgen als een oud paard. Maar ik merk dat ik na het bereiken van de hoogte snel herstel en verder kan . Dit is toch een signaal dat mijn conditie nog niet heel slecht is .

Het is een pittige dag ; en ik had me er op voorbereid dat het zwaar zou zijn . Toch valt het mee ; het gaat beter als vrijdag . Dit komt door de prachtige route, door het heerlijke weer en ook doordat ik 2 dagen rust heb gehad .

Ongeveer 7 km voor het einde moet ik van de camino route afwijken om bij mijn slaapplek te komen .

De overnachting is dit keer een soort hotel . Ik heb een grote luxe kamer met badkamer . Ik heb geen puf om naar een restaurant te gaan . Ik eet wat restjes op mijn kamer .

De komende dagen kan ik de routes korter houden . Dat is toch iets prettiger.


  • 08 Februari 2022 - 00:25

    Janine :

    Hoi Dorrie,

    Grote bewondering voor jou! Wat een belevenissen allemaal: dreigende honden (brrrrr), soms vreemde mensen, soms nauwelijks tijd of puf om fatsoenlijk te eten, maar wel heel veel variatie in route en in contacten onderweg. Fantastisch, maar ik zou het in m'n eentje niet graag doen. Daarom geniet ik wel van je verhalen: -)!

  • 08 Februari 2022 - 17:20

    Pieter Mulders:

    Dag Dorrie !
    Wat een heerlijk wandelweer heb jij! Geschenk van de Portugezen! Ik heb vanmiddag ook in de zon gerend! Kus

  • 08 Februari 2022 - 19:45

    Jab:

    Schitterend Dorrie dat je zo geniet van de prachtige omgeving, groen en soms nog ongerepte bossen.
    Geniet daarvan en idd. Iedere dag bijna 30 km. Is erg fors, paar stapjes terug hoef je je niet voor te schamen, supervrouw.
    Veel mooie vergezichten ( dank voor je foto's ) en weer leuke contacten, lieve groet,...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Cabaços

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 117888

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: