7 februari - Reisverslag uit Cabaços, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 7 februari - Reisverslag uit Cabaços, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

7 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

07 Februari 2022 | Portugal, Cabaços

7 februari; van Tomar naar Cabacos 29 km

Na een gezellig ontbijt met een leuke fietsende Spanjaard, ben ik voor 9 uur op pad. Het is een frisse ochtend , met een strakblauwe hemel .Het ijs staat op de autoramen . Ik loop Tomar uit en zie dat het een mooie stad is . Echter heb ik geen tijd gehad of genomen om de plaats goed te bekijken.

Na de stad loop ik door een bos . Ik kom langs een enorme waterval , en loop verder langs de rivier . Ik loop hier helemaal te genieten , langs het water , met een zon die steeds aangenamer wordt . En dat op een maandagochtend. Ik heb er veel zin in na de rustdagen .

Het blijft vandaag een prachtige route ; soms een ruig landschap , soms olijfboomgaarden, en soms mooie dorpjes. En vooral veel klimmen . Tijdens het klimmen loop ik te hijgen als een oud paard. Maar ik merk dat ik na het bereiken van de hoogte snel herstel en verder kan . Dit is toch een signaal dat mijn conditie nog niet heel slecht is .

Het is een pittige dag ; en ik had me er op voorbereid dat het zwaar zou zijn . Toch valt het mee ; het gaat beter als vrijdag . Dit komt door de prachtige route, door het heerlijke weer en ook doordat ik 2 dagen rust heb gehad .

Ongeveer 7 km voor het einde moet ik van de camino route afwijken om bij mijn slaapplek te komen .

De overnachting is dit keer een soort hotel . Ik heb een grote luxe kamer met badkamer . Ik heb geen puf om naar een restaurant te gaan . Ik eet wat restjes op mijn kamer .

De komende dagen kan ik de routes korter houden . Dat is toch iets prettiger.

• 08 Februari 2022 - 00:25

Janine :

Hoi Dorrie,

Grote bewondering voor jou! Wat een belevenissen allemaal: dreigende honden (brrrrr), soms vreemde mensen, soms nauwelijks tijd of puf om fatsoenlijk te eten, maar wel heel veel variatie in route en in contacten onderweg. Fantastisch, maar ik zou het in m'n eentje niet graag doen. Daarom geniet ik wel van je verhalen: -)!

• 08 Februari 2022 - 17:20

Pieter Mulders:

Dag Dorrie !
    Wat een heerlijk wandelweer heb jij! Geschenk van de Portugezen! Ik heb vanmiddag ook in de zon gerend! Kus

• 08 Februari 2022 - 19:45

Jab:

Schitterend Dorrie dat je zo geniet van de prachtige omgeving, groen en soms nog ongerepte bossen.
    Geniet daarvan en idd. Iedere dag bijna 30 km. Is erg fors, paar stapjes terug hoef je je niet voor te schamen, supervrouw.
    Veel mooie vergezichten ( dank voor je foto's ) en weer leuke contacten, lieve groet,...