16 februari - Reisverslag uit Albergaria-a-Velha, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 16 februari - Reisverslag uit Albergaria-a-Velha, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

16 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

16 Februari 2022 | Portugal, Albergaria-a-Velha

16 februari van Albergeria a Velha naar

Pinheiro da Bemposta 16 km .

Wat een vreselijke nacht .. heel koud .. heel veel verkeersherrie buiten , en veel lawaai in het hotel .

Omdat we niet veel kilometers op het programma hebben staan nemen we de tijd om in het stadje te ontbijten. Dat maakt die nare nacht een beetje goed .

Het is een bewolkte dag en voor de eerste keer in deze weken is het nodig om de poncho uit de tas te halen . We lopen veel door dorpen , soms door stukken bos .. een fijne route . We vinden onderweg sinaasappels en mandarijnen , die heel lekker zijn .

Rond 2 uur zijn we in “ the Mill” een sprookjes plek . Een albergue , die verbouwd is in een molen . Het is een plek midden in het bos ; tussen stroompjes en watervallen . Dat betekent vanavond een relaxed geluid van watervallen om mij heen; nog eens iets anders als de auto ‘s van vannacht.

Nicolaas een Duitser, heeft deze oude molen gekocht, en verbouwd. Het is een heel byzondere plek .

Ik ben zo moe dat ik na kennismaking etc mijn bed induik . Er is nog een vrouw uit Oostenrijk, en in de namiddag komt Edwin binnen , een Amsterdammer . We hebben een gezellige club zo . Ook fijn om los van Pierre wat andere mensen te zien . Nicolaas kookt heerlijk en we eten gezellig samen . Dit is het echte caminogebeuren . Edwin loopt flinke afstanden en hij moet zondag naar huis , om maandag weer te werken . Byrke is op zoek naar zichzelf en is hier sinds een paar dagen . Ze weet niet wat ze gaat doen .

Op de slaapzaal is het weer ijskoud . Ik trek van alle bedden de dekbedden op mijn bed . Hopelijk helpt dit .

Overnachting; Watermill Moinho García

• 17 Februari 2022 - 00:01

Jab:

Zeg Dorrie, eigenlijk heb je het ook vandaag weer dik voor mekaar, leuke mensen om je heen, móóie route achter de rug en een stapel dekbedden !
    Vast morgen weer zo'n dag, met weinig tot geen regeo.,,hier regent het al dagenet tussenpozen, een 2e regenton had niet misstaan.
    Kortom je eigen plan voortzetten, alleen met vriendelijke / aardige pelgrims om je heen wordt weer een succes !
    Je zit tegen de helft van je plan zo ongeveer, nee nog niet, even doorgaan, goeie nacht,....

• 17 Februari 2022 - 07:51

Gon:

Ha Dorrie, alle aspecten van stemming en situatie komen voorbij.
    Wat een waaier aan kleur .
    Dat het ‘s nachts zo koud is had ik niet verwacht.
    Hier stormt het flink, niet koud maar gaat keer.
    Ik had al mijn planten buiten gezet omdat de schilder binnen in de kamer bezig is. Nu een oerwoud op de grond.