16 februari - Reisverslag uit Esmoriz, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 16 februari - Reisverslag uit Esmoriz, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

16 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

17 Februari 2022 | Portugal, Esmoriz

Van Pinheira da naar Esmoriz. 31 km

Omdat er ons nogal wat kilometers staan te wachten is het vroeg uit de veren ; douchen en op pad. De nachtrust was fijn in “ the watermill . “. Steeds meer geloof ik er in dat een positieve energie van de omgeving, bevordelijk is voor een goede nachtrust.Om 8 uur lopen we al . Het eerste stuk is door het bos , een pad naar beneden ; met spiegelgladde stenen en rotsen .

Heel heftig is het om ervoor te zorgen

dat ik niet uitglijd. Ik ben opgelucht als we op een gewone weg uitkomen , zonder kapotte knieën of gebroken polsen . Pas na 2 uur lopen vinden we een bar waar we kunnen ontbijten. Zeldzaam hoe lekker zo’n ontbijt smaakt . Op het terras komen we Rogerio tegen ; er ontspint zich een leuk gesprek , en bij het vertrek hebben we een uitnodiging om te logeren in zijn huis in de Algarve. Hij meent het heel serieus. Zo leuk om in gesprek te komen met anderen als je op pad bent.

Het is een pittige dag vandaag . We hebben ervoor gekozen om naar de kust te lopen ; vandaaruit kunnen we binnen een dag in Porto zijn .

Je voelt dat je dichter bij de zee komt . Je ruikt het en merkt het aan de wind . Geweldig is het om de zee te zien , met zijn flinke hoge golven .

klokslag 5 uur zijn we in Esmoriz, bij ons hostel . We vinden het knap van onszelf dat we het gehaald hebben .

Dit hostel is weer zo byzonder, geweldig ingericht. Een meisje Francisca , checkt ons in . Zij is samen met haar broer eigenaresse, zij hebben steun van hun ouders .

Er is tevens een restaurant, waar we graag gebruik van maken . Zeker ik heb totaal geen puf meer om naar het dorp , naar een restaurant te gaan .

in het hostel zijn veel jongere mensen , die hier vooral naar toe komen om te surfen . Een gezellige sfeer , met heerlijk eten . Morgen naar Porto, en daar een paar dagen mindere wandelen

• 18 Februari 2022 - 00:10

Janine Kortbeek:

Ha Dorrie, over afwisseling niet te klagen! Ga maar eens even lekker relaxen in Porto en je voetjes wat rust gunnen, maar zeker naar het mooie station gaan kijken.
    Veel bewondering voor je!

• 18 Februari 2022 - 08:21

Jan:

Ja ja
    En ons maar wakker houden
    Je verslag kwam net vóór middernacht pas binnen

• 18 Februari 2022 - 23:11

Jab:

Bijna in Porto, dan ga je het volledig betegelde stationsgebouw, de Douro rivier begroeten en de Eifelbrug, zo móói en dan steek je over naar Villa nova de Gaia om een portje te proeven.
    Een schitterende omgeving, denk één van de mooiste, in Portugal, nclusief het Douro dal, maar dat zul je kruisen.
    Denk en hoop dat je hier nog vaak aan terug denkt, doe ik ook nog regelmatig.
    Ga veel genieten van dit gebied en deze stad de komende dagen