18 februari - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 18 februari - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

18 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 Februari 2022 | Portugal, Porto

Porto 18 febr

Een stralende Portodag .

Pierre en ik spreken af om samen naar de stad te gaan . Zeker in de stad vind ik het fijn om niet alleen te zijn . Wat is die stad Porto gezellig en mooi en we boffen enorm met het weer ; een stralende zon .

We lopen door de verschillende wijken en bezoeken o .a. het station , de brug , de moderne wijk .

Heerlijk is het om op een terras te zitten en al die levendigheid om me heen te ervaren . Wat is het een geluk voor deze stad dat de COVID voorbij is en er weer toeristen zijn . Het is duidelijk dat het hier een belangrijke onderdeel van de stad is .

Op een terras zit een man te tekenen. Wij zoeken een plek om te zitten en schuiven bij hem aan . Pierre heeft plannen om ook weer te tekenen . Zo zit ik even later tussen 2 mannen die vol overgave zitten te tekenen en schilderen. Mett is een prof ; tekent en schildert heel kundig. Mooi om te zien hoe een schilderstuk zich ontwikkelt vanuit zijn handen .

Dan komt er ook nog een accordeonspeler langs en dat allemaal in een heerlijke zon ; mijn happiness is op dat moment kompleet .

Er zijn veel straatmuzikanten en artiesten en mooie winkels . Leuk is het om te ontdekken dat Pierre en ik veel dezelfde interesses hebben en veel dezelfde dingen mooi vinden .

S’avonds eten we weer in de herberg . Waar het nu wat rustiger is . Er zijn 2 Koreaanse jongens bijgekomen. Miguel de beheerder van de albergue zit op zijn praatstoel. Hij vertelt over de historie van Portugal en Porto en over de Camino ; heel interessant.

Wij bedenken om nog maar een extra nachtje bij te boeken hier .

• 20 Februari 2022 - 00:53

Koosje:

Doen dat nachtjes erbij en dan samen Kupke port proeven!!!

• 20 Februari 2022 - 13:47

Cinthy:

Hoi Dorrie,
    Wat een leuke avonturen en genieten in Porto is geen straf. Fijn dat de zon je ook tegemoet schijnt, hier is het droevig, regen en stormachtig weer. Neem je de Camino da Costa? of de Camino Central? De Costa vond ik adembenemend mooi. Vergeet geen verse sardines van de barbecue te score, ergens aan een haventje. Veel plezier nog.