18 februari - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 18 februari - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

18 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

18 Februari 2022 | Portugal, Porto

18 februari; van Esmoriz naar Porto 30 km .

Ik heb er geen rekening mee gehouden om vandaag weer zoveel kilometers te maken . Ik verwachtte dat Porto dichterbij lag .

De telefoon van Pierre maakt veel geluiden in de nacht . Ik denk apps die binnenkomen . Hij weet niet hoe hij het geluid uit moet zetten . Ik baal hier erg van , slaap niet goed en ben dus niet fit , en de gedachte van weer 30 km maakt mij ook niet blij .

Een ontbijt met goede koffie , zorgt er voor dat het ochtendchaggerijn verdwijnt. Dit lukt helemaal als ik langs de zee loop in de zon . Dat is weer zo anders en zo mooi . Tot 11 uur blijft de zon schijnen en lopen we heerlijk langs dorpjes, waar het gezellig druk is , er zijn veel restaurantjes en terrassen . Het is een wat meer toeristisch gebied. Na 11 uur draait de wind naar het noorden en neemt in kracht toe . Het is hard werken . Pal tegen de wind in .

En het blijven veel kilometers .

Porto vind ik een verrassing. De ligging is prachtig aan de rivier. De albergue ligt helemaal aan de andere kant van de stad . Dat betekent eerst enorm dalen , tot de rivier, en dan weer enorm stijgen . Het is een lange weg , door Porto , en we lopen door veel verschillende wijken . Het is in de stad een gezellige drukte. Mooie winkels , restaurants en cafés. Pleintjes , oude huizen en moderne huizen .

En vooral veel hoogteverschillen.

Het lijkt me zeker een leuke plaats om een paar dagen te verblijven . Ik ben er aan toe om even niet te lopen , ben gewoon moe.

We komen aan in een leuke albergue met een Nederlands meisje als vrijwilligster . Ook zijn er meerdere pelgrims. In de keuken is het een gezellige drukte en aan een grote tafel eet iedereen zijn eten . Helemaal gezellig .

Overnachting; Albergue de peregrinos

do Porto


  • 18 Februari 2022 - 23:14

    Janina Van Der Laarse:

    Prachtige stad Porto, ga genieten van de mozaïeken in de stationshal en op meerdere plekken. Heerlijk om hier even bij te komen.

  • 18 Februari 2022 - 23:36

    Dorothé:

    Leuk om je weer te volgen, en je dagelijkse mooie verhalen te lezen. Knap om elke dag weer zoveel kilometers te lopen, Respect! Geniet van je welverdiende rust in Porto.

  • 18 Februari 2022 - 23:46

    Jab:

    Heerlijk, 2 dagen vakantie in Porto, vergeet de overkant via de bijzondere brug niet, veel plezier en herinneringen,....

  • 19 Februari 2022 - 00:19

    Addy Goudsmits:

    Kom eens heerlijk een paar dagen tot jezelf Dorrie...! Dat loopt straks weer 100 maal fijner!
    Geniet van het heerlijke Porto!

  • 19 Februari 2022 - 07:13

    Minke Joosse:

    Van mij ook een mooie tijd gewenst. Benieuwd naar die herberg met Nederlandse vrijwilligster. Vragen ze daar meer hospitaleros? Mogelijk iets voor mensen die een plek zoeken? Heel veel plezier daar. En die telefoon van Pierre, er zal toch ergens wel iemand wezen die weet hoe je het geluid uit zet? Lijkt me niet kunnen, piepjes in de nacht.

  • 19 Februari 2022 - 10:22

    Leny:

    Lekker portjes drinken vers uit t vat

  • 19 Februari 2022 - 13:30

    Koosje:

    Ha Dorrie

    Dat wordt welverdiend genieten van dat mooie Porto. Inderdaad veel stijgende straatjes!

    Ik liep ooit stukjes langs de kust Porto naar Vila Cha en De Condo, via een vlonderpad. Dat doe jij vast in een dag. Onderweg passeerden we een mooi authentiek haventje. Geniet van je dagen daar!

  • 19 Februari 2022 - 16:35

    Gon:

    Ha Dorrie, ik vind Porto een erg leuke stad. Ja met veeeel trappen. Leuk om daar een paar dagen te zijn. Ik ben in Port begonnen aan de route naar Santiago, kan ik straks volgen waar je loopt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 117928

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: