22-2-2022 - Reisverslag uit Vairão, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 22-2-2022 - Reisverslag uit Vairão, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

22-2-2022

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

22 Februari 2022 | Portugal, Vairão

Van Senhora da hora naar Vairao 21 km

Ik word niet heel blij wakker ; de Hosp lost dit op voor mij . Hij heeft een heerlijk ontbijt klaargemaakt , wat helemaal niet hoeft , en hij zet echte koffie . Hij praat honderduit over de vreemde pelgrims die er soms langs komen . Hij houdt net als ik , meer van de winterpelgrims . Wij hoeven niet ons best te doen om een bed te bemachtigen, zijn relaxter en uiteraard met veel minder .

De weg vandaag is niet byzonder ; net als gisteren allemaal bewoond gebied. Het is warm , boven de 20 graden . Een heerlijke temperatuur. Een nieuwe blaar verveelt mij op het laatst.

Rond 3 uur kom ik aan in het klooster . Waar het zoals gewoonlijk ijskoud is . Een non is hospitalerea . Zij bekijkt mij in mijn t-shirt en korte broek, nogal misprijzend . Ze spreekt alleen Portugees . Ze wijst me erop dat ik mijn vest moet aantrekken. Nou weet ik niet of ze vindt dat ik te bloot ben of omdat ze bezorgd is dat het zo koud is . Ze brengt meteen een kachel in mijn kamer . Dat is hard nodig en weer erg attent van haar . Ik ga na het inchecken op zoek naar een zonnig plekje buiten .Ik kan nog de hele avond in dat koude klooster zitten .

Dat wordt dus erg koud omdat s’avonds de electriciteit uitvalt . Ik heb gelukkig al gegeten , maar er zijn nog een paar jonge meisjes gekomen , die dus niets kunnen klaarmaken. Balen voor hen . Blijkbaar stonden er teveel kachels aan en dit samen met de magnetron was te veel voor het klooster.De non loopt de hele tijd zenuwachtig rond en lost het probleem op met kaarsen . Intussen wordt er druk getelefoneerd. De electriciteit komt terug en de meisjes kunnen gaan koken en ik kijk het zo’n beetje aan . Om 10 uur gaan de lichten uit en om 8 uur is het ontbijt. Een streng klooster.

Overnachting

Albergue de peregrinos do Mosteiro de Vairao.


  • 22 Februari 2022 - 22:26

    Ans:

    Dorrie, waarschijnlijk nog 1 dag met veel verkeer. Daarna wordt het echt anders. Vergeet niet op een gegeven moment de spirituele route te nemen, héél mooi!
    Wanneer het zo afkoelt in de nacht, leg eerst een deken oid op je onderlaken, als ze het hebben. Dat scheelt enorm.
    Slaap lekker en morgen gezond op en hopelijk weer veel zon en geen blaren. X

  • 22 Februari 2022 - 22:38

    Koosje:

    20 graden overdag dat is jaloersmakend Dorrie.....

    Maar de avondkoude in het huis brrr. Maar Erik Scherder zal vast zeggen dat dat voor het lijf fantastisch is.
    Hoe dan ook goed bezig!

    grt Koosje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Vairão

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 117931

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: