- Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 Maart 2022 | Portugal, Vitorino dos Piães

14 maart van Ponte de Lima naar Rubiaes 19 km .

De nacht was te koud , en daardoor niet erg aangenaam . Alle kleren die ik op de slaapzak had gelegd . Vielen er steeds vanaf .

Ik ben blij als de dag weer begint , en om 8 uur ben ik op pad .Franzi is ook weer redelijk fit , maar zij gaat eerst ontbijten. We gaan elkaar vanavond weer ontmoeten . Vandaag staat de hoogste klim van de camino op het programma.

Die is inderdaad pittig , maar redelijk goed te doen . Ik loop met een stok , die ik in het bos heb gevonden. Dat geeft iets meer ondersteuning.Ik had me vooral zorgen gemaakt over de afdaling, maar die valt reuze mee. Het is fris vandaag , heel af en toe een mager zonnetje; maar droog ; en dat is het allerbelangrijkste. De route is mooi , vooral veel bossen , die heerlijk fris en groen ruiken . Het gebied is bergachtig.

Om 2 uur ben ik bij de herberg ; waar de deuren openstaan , maar waar niemand is . Omdat het een privé herberg is , blijf ik toch maar buiten wachten .

Als het mij te lang duurt bel ik , en dan verschijnt Maria. Een mooie Italiaanse vrouw , zij is de eigenaresse van deze herberg. Het is een prachtig oud huis , met veel grond eromheen.Zij woont boven en de herberg is op de begane grond . In de keuken is een houtkachel , waar ik dol op ben .Franzi komt ongeveer een uur na mij . We eten samen en wat heel grappig is , Franzi wil gezinstherapeute worden , mijn beroep dus . Zij heeft vanavond een meetingbijeenkomst over haar komende opleiding . Ik volg dit met veel interesse .

Later op de avond komt Maria nog even binnen , om te vertellen dat ze naar bed wil omdat ze ziek is . Het is geen covid , zegt ze , ze deed een zelftest. Hier hoop ik natuurlijk zeer op ; de covid is niet ( meer ) heel erg ; maar hier blijf ik toch liever gezond.

s’Avonds gezellig bijgepraat met Lara.

overnachting ; alojamento ninho


  • 15 Maart 2022 - 07:49

    Ans:

    Hoi Dorrie, vervelend, die kou. Je moet de kleren lekker aan doen wanneer je gaat slapen. Weet je zeker dat ze er niet afvallen. Geweldig, die grote berg, ik ken um.
    Je bent al aardig op pad, knap hoor.
    Nog ff en je bevindt je op de spirituele route.
    Ik duim voor je dat het iiig overdag droog blijft. Succes!

  • 15 Maart 2022 - 11:11

    Jab:

    Rubiaes is niet te vinden op de kaart, denk dat het een heel klein gehucht is.
    Denk ook dat je vandaag de grens over zal gaan. Dan hoop ik ook voor je dat het weer wat milder wordt.
    In het zuiden is het ook kouder en natter dan we hoopten, maar tussen de buien door is lopen toch fijn hier.
    Wens je weer een fijne dag , plezier en goed gesprek met Franzi en op naar Spanje,...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Vitorino dos Piães

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 117934

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: